Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat vhodný typ brýlových obrub | rady a tipy

Jak vybrat vhodný typ brýlových obrub | rady a tipy. Brýle, respektive tvar brýlových obrub, může vašemu vzhledu vyloženě prospět, a nebo naopak ublížit. I když se vám některé brýle líbí třeba na kamarádce nebo v katalogu, neznamená to automaticky, že krásné obroučky budou slušet i vám. Existuje nepsané pravidlo, které doporučuje, abychom si nepořizovali brýlové obruby stejného tvaru, jako má náš obličej. Jak tedy postupovat při výběru brýlí?

1

Oválný obličej

Kdybychom měli říci, jaký obličej je pro výběr brýlí ideální, byl by to tvar oválu, kdy je čelo o něco širší než brada. Můžete si dopřát, co se vám líbí. Hranaté obroučky vypadají na tomto typu tváře asi nejlépe. Slušet vám budou ale i velké, kulaté brýle, nebo naopak decentní lennonky, ze slunečních brýlí pak oblíbené, nestárnoucí pilotky.

Kdo má oválný obličej, nemusí se bát experimentů nejen co do tvaru obrub, ale i pokud jde o jejich velikost, barvu a tloušťku. Když si pořídíte brýle s tmavými, hranatými obroučkami, tak to vaše rysy zvýrazní. Chcete-li naopak svoji tvář ještě více zjemnit, poohlédněte se spíše po oválných obroučkách.

2

Kulatý obličej

Pro kulatý obličej je charakteristická kulatá brada a plnější tváře. Proto potřebuje opticky zúžit, a toho lze dosáhnout hranatými obrubami. Pokud byste si zvolili kulaté obroučky, tvar obličeje tím zvýrazníte a bude to vypadat, že máte i nějaké to kilo navíc. Co do tloušťky obrub sáhněte raději po těch slabších. Tedy nijak výrazné postranice.

3

Hranatý obličej

Obličej, který má ostřejší linie a jehož čelo, lícní kosti a brada jsou stejně široké, bývá označován jako hranatý. Nejčastěji se podobá čtverci nebo obdélníku. Tyto poněkud tvrdší rysy lze opticky vyrovnat a zjemnit zejména oválnými obroučkami, protože vzájemné proporce se tím harmonicky vyváží. Pokud sháníte sluneční brýle, klidně sáhněte i po pilotkách, jejich lehce kapkovitý tvar by vám měl dobře sednout.

4

Trojúhelníkový obličej

Kdo má trojúhelníkový obličej, ten by měl dát přednost brýlím oválným nebo kulatým, aby se opticky vyvážila užší, špičatější brada. Vybírejte však opatrně, aby brýle nebyly nápadně velké a kulaté. Tím by se mohlo docílit nežádoucího efektu, kdy by díky tomuto kontrastu brada zbytečně vystoupila dopředu.

Autor: MARTI
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak se starat o suché vlasy | rady
Jak si udělat gelové nehty doma | rady
Jak vybrat dobrou kosmetičku
Jak vybrat dámskou kabelku
Jak vybrat dámské plavky | tipy