Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vylepšit RAM ve stolním PC | rady

Jak vylepšit RAM ve stolním PC | rady. RAM (Random Access Memory) je typ elektronické paměti, která umožňuje přístup k libovolné části v konstantním čase bez ohledu na její fyzické umístění. Různé programy či hry mají na její velikost své specifické požadavky. Zde si povíme, jak ve vašem stolním PC velikost této paměti navýšit, abyste si mohli například zahrát nejnovější náročné hry.

Co je potřeba

Nová RAM, šroubovák

1

Než se začneme hrabat v PC a měnit samotnou RAM, musíme si o ní zjistit nějaké údaje. Hlavní je zejména velikost stávající RAM, její typ a frekvence, na které pracuje. Všechny údaje najdete v listinách od firmy, která vám PC prodala. Případně doneste starou RAM do obchodu a tam už vám poradí. Frekvence i typ nové RAM musí být totožný s RAM starou, jinak mohou nastat nemalé problémy.

2

Než dojde k samotné výměně či vytáhnutí staré paměti k účelu zakoupení nové v obchodě, odpojte celé Vaše PC od všeho, co je na něj připojeno. Pak s ním budete moci snadněji manipulovat a nedojdete k úhoně.

3

Pomocí šroubováku odstraňte kryt vašeho PC. Postup je u různých PC skříní různý, takže zde bohužel nejde popsat, co přesně musíte udělat. Šroubky od krytu se však většinou nacházejí na zadní straně PC, kam zapojujete kabely napájení, monitoru a dalších zařízení.

4

Po oddělání krytu vyjměte RAM paměť z jejího slotu na základní desce. Opět se orientace uložení liší dle typu základní desky. RAM paměť umístěná ve slotu vypadá jako dlouhá a nízká karta. Většinou je na každém konci přidržena zobáčky či jinou jistící technikou. Opatrně ji tedy vytáhněte.

5

Novou RAM umístíme na místo RAM staré, celé PC opět zakryjeme, zapojíme a zapneme. BIOS PC většinou sám paměť rozpozná, aktualizuje si její velikost ve svých registrech a vás dále neobtěžuje. Nová RAM funguje a vy si můžete začít užívat nových her či náročných aplikacích.

6

V případě, že jste RAM pouze dokupovali a chcete mít v PC RAM dvě (či více), je nutné zjistit, zda vaše základní deska více RAM přijme, a s jakou celkovou velikostí více RAM se dokáže srovnat. Tyto údaje je nutné zjistit ve specifikacích základní desky. Většinou však platí pravidlo, že RAM můžete rozšířit na trojnásobek jejího základu, který byl v PC na počátku jeho existence.

7

Při rozšíření RAM umístěte na pozici, kde je Vaše RAM stará, tu, která má větší kapacitu. Do slotu za ní pak dejte RAM s kapacitou menší. Větší tak bude primární a menší bude vypomáhat v případech, kdy bude jejích služeb potřeba.

Při manipulaci s vnitřním hardwarem PC jej vždy odpojte z elektřiny. „Hrabání se“ v PC pod proudem se rovná pokusu o sebevraždu.

Autor: MTB
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vybrat cestovní pojištění
Jak vybrat cestovní pojištění | rady a tipy. Léto se blíží a s ním i cestování. Pokud jedete do zahraničí, možná zvažujete cestovní pojištění. V dnešn…
Jak nanést hrubou omítku I návod
Jak nanést hrubou omítku | návod. Při renovaci bytu či domu nás skoro vždy trápí napnutý rozpočet. Ne každý si může dovolit najmout stavební firmu, kt…
Jak odstranit starý nátěr a mořit dřevo
Obnovit krásu dřevěného nábytku nebo jiného v domácnosti používaného dřevěného předmětu má většinou za začátku jeden oříšek: odstranění starého nátěru…
Jak na čištění nábytku | rady
Jak na čištění nábytku | rady. Čištění čalouněného nábytku má svá úskalí - nábytek nesmíte přemokřit. Čištění nábytku z pevných materiálů, jako je nap…