Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vyrobit cuketový perník | recept

Perník je jedním z nejoblíbenějších moučníků z litého těsta. Přidáním cukety do těsta nezměníme jeho chuť, ale perník získá na vláčnosti a trochu ztratí na kalorické hodnotě. Protože upéct perník patří k prvním kuchařským krůčkům, náš recept jak vyrobit cuketový perník proto směrujeme do řad kuchařských či cukrářských elévů.

1

Na cuketový perník budeme potřebovat polohrubou mouku, cukr, vejce, olej nebo rostlinný tuk, asi půlku cukety a kypřící prášek do perníku. Na dokončení čokoládovou, kakaovou nebo citronovou polevu. Nebudeme vážit, budeme odměřovat čtvrtlitrovým hrnkem.

2

Půlku cukety oloupeme. Jestli je mladá, necháme ji vcelku. Když je zralejší, vydlabeme jadřinec, nastrouháme, abychom měli dva hrnky strouhané cukety.

3

V míse ušleháme celý hrnek pískového cukru s polovinou hrnku oleje nebo rozpuštěného rostlinného tuku a jedním celým vejcem.

4

Přisypeme dva hrnky polohrubé mouky, do které jsme zamíchali celý kypřící prášek do perníku. Ten je pro přípravu domácího perníku ideální – obsahuje vyvážený poměr perníkového koření, jak jsme na ně zvyklí. Mouku zamícháme do tuku s cukrem.

5

Přisypeme strouhanou cuketu – dva hrnky. Protože jsme ji předem nevymačkávali, puštěná šťáva nahradí tekutinu, kterou bychom jinak do perníku přidávali. Dobře promícháme.

6

Vylijeme na vymazaný a strouhánkou nebo polohrubou moukou vysypaný pečící plech. Pečeme asi 15 minut při 180 až 200 stupních.

7

Cuketový perník necháme vychladnout. Pak dotvoříme čokoládovou, kakaovou nebo citronovou polevou – podle své chuti a cukrářské zdatnosti.

Rada pro méně zkušené: Poleva stříkaná ze sáčku neprozradí, že ještě neumíme moučník po cukrářku polevou „potáhnout“ .

Autor: eliska1544
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak udělat buchtu z cukety | recept
Buchta z cukety| recept. Cuketa je vynikající sezónní produkt, který obohatí českou kuchyni o mnoho zdravých a chutných variant jídel se sladkou i sla…
Jak udělat cuketový bramborák | recept
Cuketový bramborák je typicky český výraz, který sice nedává smysl, ale každý ví, o co se jedná. Cukety připravované ala bramborák? Smažené cuketové p…