Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vyrobit dekorativní věnec z makovic | DIY

Dekorativní věnec z makovic | DIY. Pokud jste si během léta nasbírali zralé makovice, obilné klasy a jiné přírodní ozdoby, poradíme Vám co s nimi. Uvedené přírodní dekorace jsou k sehnání také na trzích a poutích, kde si je můžete po svazcích zakoupit. Zkuste si s námi vyrobit věnec z makovic, který Vám může ozdobit stůl nebo si jej můžete zavěsit na dveře. Postup pro výrobu dekorativního věnce z makovic naleznete v našem článku.

Co je potřeba

  • polystyrenový korpus na věnec
  • zralé makovice
  • obilné klasy
  • suché trávy a květy
  • žaludy, bukvice, bodláky, jeřabiny, šípek apod.
  • tavná pistole a 2-3 náboje
1

Co budeme potřebovat?

V první řadě potřebujeme zralé makovice různých velikostí v takovém množství, které nám pokryje celý obvod věnce ve třech řadách makovic. Na makový věnec použijeme bílý polystyrenový korpus na věnec v libovolné velikosti. Polystyrenový použijeme proto, že makovice budeme do korpusu zabodávat a do jiného typu by nám to nešlo vůbec a nebo ne tak snadno. Dále budeme potřebovat zralé klasy libovolného obilí, můžeme také nakombinovat různé druhy obilí. Na výrobu věnce je potřeba tavná pistole a zhruba 2-3 náboje do tavné pistole. Na finální dozdobení věnce použijeme např. jeřabiny, šípek, různé druhy bodláků, suchých trav, dále můžeme použít žaludy, kaštany, bukvice a různé květy vhodné na sušení, jako je třeba vratič nebo také slaměnky, statici apod.

2

A jaký je postup?

Nejprve do korpusu zapícháme makovice ve třech řadách. Můžete udělat každou řadu z makovic podobné velikosti a nebo je libovolně nakombinovat.

3

Dále oblepíme vnitřní a vnější obvod korpusu zralými obilnými klasy pomocí tavné pistole. Je třeba, aby se klasy překrývaly a lepidlo nebylo vidět.

4

Nakonec již jen věnec dozdobíme tak, aby nebyla vidět volná bílá místa korpusu a ani lepidlo. Pokud bude věnec ležet na stole, stačí, když přírodní dekorace na volná místa položíme. Pokud však chceme věnec pověsit na dveře, je třeba, abychom dekorace ke korpusu či k makovicím a klasům důkladně přilepili tavnou pistolí.

Autor: Jana F. | Zobrazit autorská práva

Fotografie: Jana F.

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Památka zesnulých, lidově dušičky, připadá na den 2. listopadu. První dušičky se slavily ve Francii v klášteře Benediktů v Cluny roku 998. Odtud se sv…