Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vyrobit domácí pěnu do koupele pro děti | DIY

Domácí pěna do koupele pro děti | DIY. Dětská pokožka je velmi jemná a vyžaduje zvláštní péči. Obzvláště bychom měli dát pozor na výběr kosmetiky do koupele a po koupeli, abychom dětskou pokožku nevysušovali a nepodráždili. Děti však mají velmi rády vanu plnou pěny. Zkuste si s námi vyrobit domácí pěnu do koupele pro děti, která skvěle pění, nádherně voní a neobsahuje nevhodné parabeny, konzervanty apod. Výroba pěny do koupele je velmi jednoduchá, děti Vám při ní určitě rády pomohou. A v porovnání s kupovanými výrobky je její cena velmi příznivá. Vyzkoušejte naši domácí pěnu do koupele pro děti, recept najdete v následujícím článku.

Co je potřeba

  • 6 polévkových lžic tekutého mýdla nebo mýdlového základu pro výrobu domácí kosmetiky
  • 2 polévkové lžíce rostlinného glycerinu
  • 4 polévkové lžíce měsíčkového oleje
  • 2 lžíce cukru
  • 5-10 kapek éterického oleje vhodného pro děti
1

Co budeme pro výrobu dětské pěny do koupele potřebovat?

Základní složkou je tekuté mýdlo nebo mýdlový základ, nejlépe z přírodních složek, který seženeme v různých e-shopech specializujících se na suroviny pro výrobu domácí kosmetiky.

Dále budeme potřebovat rostlinný glycerin, který je vhodný i pro suchou pokožku. Glycerin hydratuje a zvláčňuje a vytváří na pokožce ochrannou bariéru, která brání vysušování pokožky po koupeli.

Do dětské pěny je potřeba také měsíčkový olej (odkaz na výrobu nalezneme zde: Jak zpracovat měsíček lékařský | Jak na domácí měsíčkový krém a olej). Měsíčkový olej má protizánětlivé účinky, pomáhá hojit drobné ranky, oděrky a také jizvy, uklidňuje a hydratuje pokožku, pomáhá bojovat proti ekzémům, vyrážkám a dalším kožním chorobám. Je velmi vhodný pro dětskou pokožku.

2

Dále přidáme cukr, aby pěna ve vaně správně pěnila a éterický olej pro krásnou vůni a zdravotní účinky podle potřeby.

3

Éterické oleje vhodné pro děti jsou následující:

  • Mandarinka – harmonizuje dětskou psychiku a zažívání, uvolňuje napětí, pomáhá při nespavosti, posiluje spánek, je velmi vhodná do koupele.

  • Heřmánek – je velmi příjemný pro děti, pomáhá při nespavosti a bolesti, působí proti podráždění, je hojivý a protizánětlivý.

  • Levandule – vhodná pro citlivou pokožku, působí antibakteriálně, protivirově, protizánětlivě a protiplísňově, bojuje proti nespavosti, zklidňuje, hojí oděrky, popáleniny a kožní onemocnění.

  • Myrta – hodí se pro děti od 4 let, zlepšuje náladu, je účinná při chřipce a onemocnění dýchacích cest, napomáhá vykašlávání, posiluje imunitu a funkci střev.

  • Růžové dřevo – navozuje pohodu a uvolnění, uklidňuje, regeneruje pokožku, posiluje imunitu, je vhodné pro citlivou pokožku a pomáhá léčit kožní problémy jako je ekzém, lupénka apod., hojí oděrky a ranky.

  • Tangarinka – je vhodná pro děti, uvolňuje napětí, osvěžuje, podporuje imunitu, příznivě působí na nervový systém, zmírňuje křeče a svalové napětí, je hojivá a hodí se do koupele.

  • Březule – pomáhá při nespavosti, uklidňuje při podráždění a stresu, uvolňuje svalové napětí, velmi vhodná pro děti.

4

A jak na to?

Veškeré ingredience smícháme a přelijeme do uzavíratelné nádoby. Necháme odstát 24 hodin a můžeme používat.

5

Do jedné koupele stačí přidat zhruba 2 polévkové lžíce pěny. Před použitím pěnu protřepeme. Domácí pěna do koupele vydrží až 3 měsíce.

Měsíčkový olej můžeme nahradit např. olejem heřmánkovým, který je také velmi vhodný pro dětskou pokožku, bojuje s alergiemi a ekzémy, hojí ranky a oděrky, zklidňuje a regeneruje pokožku.

  • Při použití éterických olejů je potřeba řídit jejich množství vzhledem k věku dítěte.

Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vyrobit domácí masážní gel | DIY
Jak vyrobit domácí masážní gel | DIY. Trápí Vás bolavá záda, namožené či ztuhlé svaly nebo se potřebujete uvolnit po náročném dni či sportovním výkonu…