Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vyrobit domácí vanilkovou zmrzlinu z pravé vanilky

Jak vyrobit domácí vanilkovou zmrzlinu z pravé vanilky | recept na domácí vanilkovou zmrzlinu připravenou bez zmrzlinovače. Vanilková zmrzlina patří mezi nejoblíbenější druhy zmrzliny. Jednak skvěle chutná samotná, ale také se dá výborně kombinovat s čerstvými jahodami, lesními plody či jiným čerstvým či mraženým ovocem. Hodí se také k přípravě pohárů, k dozdobení jablečného závinu, palačinek a dalších dezertů. V následujícím článku naleznete návod, jak si vyrobit domácí vanilkovou zmrzlinu z pravé vanilky. Není k tomu potřeba zmrzlinovač.

Co je potřeba

  • 200 ml smetany ke šlehání
  • 2 vejce
  • 4 žloutky
  • 1/2 hrnku třtinového cukru
  • 1 vanilkový lusk
  • 1 BIO vanilkový cukr
  • špetka soli
  • mísa naplněná ledem
1

Do žáruvzdorné mísy rozklepneme celá vejce, přidáme žloutky, třtinový cukr a špetku soli. Vanilkový lusk podélně překrojíme, tupou stranou nože z něj seškrábneme semínka a následně semínka i vydlabaný lusk vložíme do mísy.

2

Směs vaříme na mírném ohni ve vodní lázni přibližně 10 minut. Vejce často mícháme, aby nezačala hrudkovatět.

Poté hrnec odstavíme a mísu s vejci umístíme do mísy naplněné ledem. Z tekutiny vyndáme vanilkový lusk a necháme ji v ledové lázni zchladnout.

3

V jiné misce mezitím ušleháme smetanu s vanilkovým cukrem do tuha.

Mísu s vaječnou směsí vyjmeme z ledové lázně a vmícháme do ní 1/3 vyšlehané smetany. Posléze přidáme i zbytek šlehačky, vše promícháme a nalijeme do vhodného kelímku či uzavíratelné misky.

4

Povrch zmrzliny překryjeme potravinářskou fólií, kelímek či misku uzavřeme víčkem a směs umístíme na 4-6 hodin do mrazáku.

Poté už si můžeme pochutnat na domácí vanilkové zmrzlině. Určitě ji vyzkoušejte s borůvkovým, dýňovým či jablečným koláčem nebo jen s trochou jahod či lesních plodů.

Vanilkový lusk lze nahradit vanilkovým extraktem či pastou.

Pokud by se Vám i přes časté míchání utvořily ve vaječné směsi hrudky, stačí ji rozmixovat ponorným mixérem, jakmile vyjmete vanilkový lusk.

Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na čokoládový fondant | recept
Čokoládový fondant | recept. Každý milovník čokolády nad tímto dezertem zaplesá. Po rozkrojení malé bábovičky náš totiž překvapí tekutá čokoládová láv…