Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vyrobit med z jablek a zázvoru

Med ze zázvoru a jablek | recept. Med ze zázvoru a jablek je vzhledem ke své konzistenci takovým kompromisem mezi medem a marmeládou. Je to skvělá kombinace produktů, která poslouží jako podpůrný lék při nachlazení. Med ze zázvoru a jablek oceníte, když už Vám nechutná přeslazený klasický med a uvítáte změnu. Med z jablek a zázvoru má svou specifickou vůni a příchuť. Chutná nejen do čaje, ale třeba na chleba s máslem ke svačince. Tento jednoduchý recept je koncipován pro menší množství.

Co je potřeba

  • 1 kg jablek kousek
  • kořene zázvoru
  • 3/4 kg krystal cukru
  • 1 plechovka ananasu
  • citron
1

Nejprve si připravíme jablka, která dobře omyjeme, oloupeme a nakrájíme na kostky. Zároveň oloupeme kousek kořene zázvoru, který pak nastrouháme a přidáme do směsi. Množství zázvoru nedefinujeme. Záleží na každém z nás, kolik ho tam chceme mít, ale stačí opravdu kousek. Pokud někomu zázvor vadí, může jej vynechat.

2

Nakrájená jablka spolu s ananasem (celá plechovka včetně šťávy) rozmixujeme a dáme do hrnce povařit. Jablka pustí dost šťávy, takže žádnou vodu nepřidáváme. Přidáme šťávu z citronu, cukr, najemno nastrouhaný zázvor. Vaříme na mírném plameni za občasného míchání asi 1 hodinu, aby směs zhoustla.

3

Hotovou směs (jablečný med) plníme ihned po odstavení z plamene do připravených sklenic. Směs zavíčkujeme a obrátíme dnem vzhůru. Víčka by se měla dobře zatáhnout, pokud se sklenicemi již nebudeme manipulovat a nemusíme už sterilizovat, což nám usnadní práci. Po částečném nebo úplném vychladnutí sklenice obrátíme zpět – víčkem vzhůru. Přeji mnoho úspěchů!

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct kokosky s medem | recept
Obrázek není k dispozici
Jak udělat medové perníčky