Co je potřeba

  • 3 hrsti čerstvých kopřiv
  • 250 g kokosového oleje
  • Náčiní viz další kroky
1

Mast z kopřivy dvoudomé má následující léčivé účinky:

  • Léčí kožní onemocnění – akné, lupénku, ekzém, vyrážky, lupy ve vlasech
  • Pomáhá při zánětech žil, křečových žilách a bércových vředech
  • Bojuje proti revmatismu, bolestem zad a kloubů

Mastí pravidelně potíráme postižená místa. Pro zvýšení účinku můžete mast použít jako zábal a nechat ji působit přes noc.

2

Existuje více způsobů, jak vyrobit kopřivovou mast, v našem článku se dozvíte 2 postupy.

První postup je rychlejší, avšak vyžaduje výkonný mixér. A jak na to? Kokosový olej nechte rozpustit ve vodní lázni a poté jej přelijte do mixéru (mast lze rozmixovat pomocí smoothie makeru). Přidejte omyté čerstvé kopřivy a vše důkladně rozmixujte. Poté stačí mast přecedit přes plátýnko do vysterilizovaného kelímku.

3

Další postup, jak vyrobit kopřivovou mast, je následující: Ve vodní lázni rozpusťte kokosový olej a přisypte omyté nadrobno nakrájené kopřivy. Tekutinu nechte lehce probublávat alespoň po dobu 3 hodin. Hrnec stáhněte z plotny a kopřivy ponechte v kokosovém tuku do druhého dne. Následně jej znovu zahřejte ve vodní lázni a mast přeceďte přes plátýnko do čistého kelímku.

Tipy
  • Kokosový tuk lze nahradit vepřovým sádlem nebo bambuckým máslem.
  • Mast můžete využít i jako zábal na vlasy a vlasovou pokožku, před použitím ji mírně zahřejte. Zábal nechte působit asi 30 minut, poté vlasy umyjte jemným šamponem.
Varování

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.666665
Average: 4.7 (3 votes)