Co je potřeba

Motivace
Vytrvalost

1

Začátek je nejhorší
Ze zkušenosti vím, že nejvíce lidí, kteří chtějí začít cvičit, končí po prvním nebo několika prvních trénincích. Pokud překlenete tohle obtížné období, kdy vaše motivace a odhodlání prochází velkou zkouškou, dost možná u cvičení, alespoň nějaký čas vydržíte. Nejlepší je pokud vás trénink na začátku baví. Pravděpodobně prvotní nadšení nebude mít dlouhého trvání, ale pokud vám vydrží, než si zvyknete na tréninkový režim, tak jste uskutečnili první krok!

2

Kde a jak začít?
Může se stát, že se jednoho večera rozhodnete cvičit, protože v televizi uvidíte svalovce, kolem kterého se točí spousta pěkných ženských, a druhý den ráno už jste v nejbližší posilovně. Tohle není právě dobrý postup. Pokud se rozhodnete cvičit a dělat něco se svou fyzickou kondicí, nechte to trochu uzrát. Nemá cenu rvát ze stromu úplně zelené švestky, ty vám asi zhořknou v ústech. Stejně tak jako, když hned na začátku nasadíte nevhodné tempo. Pokud si na první návštěvě posilovny naložíte 100kg na bench, zjistíte, že je to těžké. A motivace je tatam. Začněte pozvolna, počkejte pár dní, jestli vám touha vydrží. Zatím můžete cvičit doma nebo si jít zaběhat, zkusíte si jaké to je.

3

Motivace
Tohle je nesmírně důležitý faktor pro každého, kdo nechce skončit hned na začátku. Jak si udržet motivaci? Kdybych tuhle záhadu vyřešil, zřejmě už bych byl dávno milionář s dokonalým tělem. Nicméně mohu poskytnout pár tipů, které vám snad pomohou. Lidé, kteří se snaží překonat něco vůlí, málokdy uspějí a hodně se nadřou (to neplatí jen pro posilování). To, co v sobě skrývá opravdovou sílu, je představivost a hravost. Děláte raději něco, co vás baví nebo něco, co musíte dělat? Snažte se, co nejméně nutit do tréninku vůli, naopak se snažte, aby vás to bavilo (alespoň v kritických obdobích a v počátcích). Trénink si vybírejte tak, aby se vám líbil, nepoužívejte cviky, které vás už od začátku nebaví a netěší. Tréninky často měňte (po nějaké době je už každý trénink nesmírně nudný a únavný a je čas na změnu!). Sledujte často své oblíbené sportovce a představujte si, jaké by to bylo na jejich místě. Dělejte to pro radost ne pro nutnost!

4

Jaký je správný důvod?
Mnoho lidí jde poprvé do posilovny, protože nejsou spokojeni se svým vzhledem a chtějí být atraktivnější pro opačné pohlaví. Kupodivu mnoho lidí se to stydí přiznat a zarytě vám tvrdí, že to dělají pro sebe, aby se cítili dobře (po nějakém čase to tak obvykle skutečně je). Není na tom nic špatného, touha být přitažlivější pro potencionálního sexuálního partnera, je jeden ze základních hnacích motorů a původců veškeré motivace. Rozeberte si tedy sami pro sebe, jaké jsou vaše důvody a zda jsou dost dobré a silné, aby vám vydržely na vaší, a teď budu upřímný, dlouhé cestě.

Varování

Nenaložte si na začátek příliš! Příliš vysoké tempo na začátku směřuje k rychlému konci.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (3 votes)