Přejít k hlavnímu obsahu

Jak zapéct květák s letní zeleninou | recept

Zapečený květák s letní zeleninou | recept. Pozdní léto a začátek podzimu je doba, kdy je největší výběr čerstvé zeleniny. Ti šťastnější sklízejí úrodu ze zahrádky, my ostatní zajdeme na trh a nakoupíme. Kombinací různých druhů zeleniny a následným zapečením v troubě lze připravit nekonečně mnoho variant. Stačí jen vhodně zkombinovat suroviny. Dnes si připravíme zapečený květák s letní zeleninou, tento pokrm je bez masa, ale nic nezkazíte přidáním na kostky nakrájené anglické slaniny. Zapečte si květák s letní zeleninou, určitě si pochutnáte.

Co je potřeba

  • 1 květák
  • 5 paprik
  • 10 rajčat
  • 250 ml smetany
  • 250 g strouhaného sýra
  • 2 celá vejce
  • česnek podle chuti
  • sůl
  • petrželová nať
  • strouhanka a máslo na vymazání
1

Nejprve si připravíme zeleninu. Omyté papriky zbavíme semeníku a nakrájíme je na proužky. Pokud máme rádi pálivá jídla, přidáme pálivou papriku nebo feferonku. Rajčata nakrájíme na plátky. Česnek prolisujeme nebo místo něj můžeme přidat česnekové výhonky. Květák rozebereme na růžičky, důkladně opláchneme a v osolené vodě předvaříme do poloměkka.

2

Pekáček vymažeme máslem, olejem nebo sádlem a vysypeme strouhankou. V první vrstvě budou papriky, ve druhé květák a na něj pokládáme plátky rajčat. Posolíme, přidáme rozetřený česnek a lehce posypeme sýrem. Pokračujeme stejně do spotřebování surovin, rajčata přijdou jako poslední vrstva.

3

Ve smetaně (stačí smetana na vaření 12%) rozmícháme celá vejce se sýrem a solí. Zalijeme zeleninu v pekáči, povrch posypeme zbylým sýrem a poklademe plátky másla. Zapékáme v troubě při 200 °C.

4

Takto zapečená zelenina se dá jíst teplá i studená bez přílohy. Kdo chce, může podávat s pečivem nebo vařenými brambory. Dobrou chuť!

Autor: Mirka K. | Zobrazit autorská práva

Foto archiv Mirky K.

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články