Přejít k hlavnímu obsahu

Jak zapéct květák se šunkou | recept

Zapečený květák se šunkou | recept. Tento recept je variací na „mozeček“ z květáku. Přiznám se, že když byl k obědu, byl to pro mne trest. Dodnes jsem mu nepřišla na chuť a je to pro mne nejhorší úprava této zeleniny. Rodina květák s vejci ale k mé smůle zbožňuje, a tak mi přišel vhod tento recept, o který se s vámi podělím. Doma jsou spokojeni a já si občas dám s nimi. Je to mnohem lepší než klasický postup.

Co je potřeba

  • 1 květák
  • 200 g šunky
  • kelímek zakysané smetany
  • 2 vejce
  • 2 polévkové lžíce strouhanky
  • máslo
  • sůl
  • zelená petržel
1

Květák rozebereme na růžičky, důkladně omyjeme a v osolené vodě uvaříme do poloměkka. Na kousku másla opražíme dvě polévkové lžíce strouhanky. Strouhankou budeme sypat pokrm před zapečením v troubě, proto dávejte pozor a nechte ji jen lehounce osmahnout.

2

Šunku nakrájejte na drobné kousky. Nezáleží na tom, jakou šunku vyberete, zda drůbeží či vepřovou. V zakysané smetaně rozšleháme dvě celá vejce, osolíme a přidáme nasekanou petrželovou nať.

3

Zapékací misku vymažeme máslem a urovnáme do ní polovinu vařeného květáku. Posypeme ho šunkou, nahoru dáme druhou polovinu květáku a rukou vše mírně stlačíme. Zalijeme smetanou s vejci.

4

Povrch posypeme připravenou strouhankou a zapečeme při 200 °C. Jakmile vejce ztuhnou, je květák hotový. Podáváme s bramborovou kaší nebo vařenými brambory. 

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak zapéct květák s uzeninou | recept
Zapečený květák s uzeninou | recept. Květák je na trhu po celý rok, ale podzimní květák, vypěstovaný na poli nebo zahrádce, má mnohem lepší chuť. S ry…
Jak připravit dýňové noky | recept
Dýňové noky | recept. Dýně Hokkaido je v kuchyni všestranně upotřebitelná. Na rozdíl od větších druhů má Hokkaido i přijatelnou velikost, takže se spo…