1

Ze všeho nejdříve se budete muset rozhodnout za půjdete nahoru pěšky nebo zda použijete výtah. Pěšky do druhého patra vás to bude stát 5 Euro (stav k 20.06.2009), ale cesta výtahem je dvakrát dražší. Proto, pokud vás netrápí nějaké zdravotní problémy, si Eiffelovku vystoupejte pěkně pěšky. Je to sice hodně schodů, ale za ten zážitek to určitě stojí. Samotná fronta u pokladny může, zvláště o víkendech, dosáhnout velkých rozměrů a tak si na Eiffelovku vyhraďte dostatek času. Já osobně jsem cestu tam a zase zpátky absolvoval za dvě hodiny a to jsem pobyl v nejvyšším patře pouhou čtvrthodinu.

2

Eiffelovka je rozdělena do tří pater s tím, že do prvních dvou se dá dostat pěšky. Až se dostanete do druhého patra budete si muset koupit další lístek, který stojí opět 5 Euro. Ten si ale nekoupíte u pokladní, ale vydá vám ho automat ve druhém patře. U výtahu můžete opět počítat s dlouhou frontou. Když nastoupíte do výtahu čeká vás dlouhá cesta nahoru, až k vrcholku Eiffelovy věže.

3

Na vrcholku si můžete krásy Paříže prohlížet tak dlouho jak chcete a poté vás čeká cesta dolů opět plná front a čekání. Pro ty co šli pešky do druhého patra a jsou unavení mám dobrou zprávu, výtah dolů je zcela zdarma. Pro ty co si myslí, že dobrodružství právě skončilo, tak jsou na velkém omylu. Dobrodružství právě začíná.

4

Hned u východu z výtahu hlídkuje velká skupinka černých trhovců a to jak doslova, tak metaforicky. Černoši zde načerno prodávají modely Eiffelovek, přívěšky na klíče a různých věciček na téma paříš. Opravdová síla tohoto černého trhu se ale ukáže až v době, kdy začne pršet. V tu dobu se totiž modely Eiffelovek rázem promění v igelitové tašky plné deštníků s nápisem Paris. Určitě se nebojte něco od nich koupit, neukousnou vás, ale při obchodování s nimi se musíte držet hesla smlouvat, smlouvat a smlouvat. Chtějí vám dát tři Eiffelovky na klíče za jedno Euro? Řekněte si o čtyři. Občas zakroutí hlavou že ne, ale často s vámi také uzavřou obchod. Jsou to takový Vietnamci ve Francii. Z toho ale na druhou stranu také vyplývá kvalita jejich produktů. Na dvou ze tří modelů můžete vidět nějaké deformace, takže vybírejte opatrně.

5

Poslední skupinkou lidí, kterou můžete okolo Eiffelovky potkat jsou „Staré paní“. Tento gang dobře organizovaných starých babiček k vám přijde s žebráckou miskou a začne vám vyprávět nějaký velmi smutný příběh. A zatímco vám ta stará paní vypráví onu smutnou událost, při které vám nezůstane jediné oko suché, tak její komplic vás mezitím okrade. Dejte si na ně pozor.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno