Přejít k hlavnímu obsahu

Jak bojovat s bolestí krční páteře

Jak bojovat s bolestí krční páteře | rady a tipy. Bolest krční páteře a s ní související další problémy bohužel v současné době trápí velkou spoustu lidí. Jednou z příčin je u některých téměř nevyhnutelné sedavé zaměstnání, při kterém člověk často celý den sedí před monitorem počítače. Při tomto sezení dochází k nepřirozenému držení hlavy a problém s krční páteří je na světě. Jak s bolestí krční páteře bojovat a jak jí předcházet, naleznete na následujících řádcích.

Co je potřeba

Viz další kroky

1

Jaké jsou příčiny bolesti krční páteře?

Nejčastější příčinou bolesti krční páteře je nepřirozené držení hlavy při dlouhém a častém sezení před počítačem či při řízení v autě. Bolest krční páteře však může být způsobena i špatnou polohou při spánku. Pod hlavou byste nikdy neměli mít „málo“ nebo „moc“. Jinak se ráno můžete probudit s nepříjemnou bolestí krční páteře. Další příčinou pak může být úraz či zranění.

2

Jak se bolest krční páteře může projevovat?

Bolest krční páteře se zpočátku může projevovat spíše únavou a napětím v oblasti šíje. Později se může objevit ztuhlost a při náhle vzniklé bolesti (tzv. ústřelu) také strnutí šíje, postižený nemůže otáčet hlavou do stran. Dalším projevem bývají bolesti končetin nebo hlavy, které mohou být i velmi silné a dlouhotrvající a často souvisí také s poruchami vidění či sluchu nebo závratěmi.

3

Jak si pomoci při akutní bolesti krční páteře?

Velmi vhodné je použít nahřáté gelové polštářky, přiložte je na bolestivou oblast a nechte je působit.

4

Pomůže Vám také důkladné promasírování bolestivých bodů. Najděte ta nejbolestivější místa a masírujte je stlačením prstu a následným povolením tlaku. Tato místa je potřeba co nejdůkladněji rozmasírovat. Pro masáž můžete použít třeba třezalkový olej.

5

Vyzkoušet můžete i zázvorový obklad proti bolesti krční páteře, který připravíte následovně: zázvor oloupejte a nastrouhejte nebo nakrájejte na malé kousky. Ty zabalte do plátýnka a nahřejte je 2 minuty v mikrovlnné troubě. Obklad 2x denně přikládejte na bolestivou oblast.

6

Pomocí při akutní i dlouhodobější bolesti, ale současně i prevencí, může být každodenní (později stačí obden) provádění jednoduchých cviků pro uvolnění krční páteře. Výborná je také jóga. Soustavy cviků pro uvolnění krční páteře a zároveň proti bolestem hlavy (spolu s popisem jednotlivých cviků) naleznete například na YouTube či jinde na internetu. Velmi účinné jsou i cviky, které jsme prováděli jako rozcvičku při tělocviku na základní škole – úklony na obě strany, předklony, pomalé půlkruhy hlavou všemi směry apod.

  • Pro kvalitní spánek si pořiďte ortopedický polštář, jenž podporuje páteř při ležení.
  • Cvičení provádějte pravidelně a nejlépe na čerstvém vzduchu či při otevřeném okně.
  • Při silných či dlouhotrvajících bolestech určitě vyhledejte svého lékaře, který Vám může doporučit další vyšetření u neurologa apod.
  • Tento článek má pouze informativní charakter a nenahrazuje lékařskou péči.

Varování

Tento článek a jeho jednotlivé body mají pouze informativní charakter. Společnost Solex Services s.r.o. neručí a není odpovědná za škody vzniklé užitím informací (částečným nebo úplným), které jsou uvedeny v článku. Zároveň společnost neručí a není odpovědna za škody vzniklé užitím informací (úplných nebo částečných) obsažených v článku třetí osobou.

Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vyrobit a využít karmelitské kapky
Jak vyrobit karmelitské kapky | návod. Karmelitské nebo karmelitánské kapky jsou bylinná tinktura, která se používá zejména při zažívacích potížích. C…
Jak s dětmi rehabilitovat páteř | rady
Jak s dětmi rehabilitovat páteř | rady. Začíná se vaše dítě hrbit, nebo vám lékař doporučil rehabilitaci? Pak vám asi nezbyde nic jiného, než si ze cv…
Teď už vám neuteče žádný recept nebo návod.

Všechny nové recepty, sezónní rady, tipy a návody najdete v pravidelném JakTak zpravodaji ve své e-mailové schránce. ZDARMA.