Přejít k hlavnímu obsahu

Jak bojovat s bolestí krční páteře

Jak bojovat s bolestí krční páteře | rady a tipy. Bolest krční páteře a s ní související další problémy bohužel v současné době trápí velkou spoustu lidí. Jednou z příčin je u některých téměř nevyhnutelné sedavé zaměstnání, při kterém člověk často celý den sedí před monitorem počítače. Při tomto sezení dochází k nepřirozenému držení hlavy a problém s krční páteří je na světě. Jak s bolestí krční páteře bojovat a jak jí předcházet, naleznete na následujících řádcích.

Co je potřeba

Viz další kroky

1

Jaké jsou příčiny bolesti krční páteře?

Nejčastější příčinou bolesti krční páteře je nepřirozené držení hlavy při dlouhém a častém sezení před počítačem či při řízení v autě. Bolest krční páteře však může být způsobena i špatnou polohou při spánku. Pod hlavou byste nikdy neměli mít „málo“ nebo „moc“. Jinak se ráno můžete probudit s nepříjemnou bolestí krční páteře. Další příčinou pak může být úraz či zranění.

2

Jak se bolest krční páteře může projevovat?

Bolest krční páteře se zpočátku může projevovat spíše únavou a napětím v oblasti šíje. Později se může objevit ztuhlost a při náhle vzniklé bolesti (tzv. ústřelu) také strnutí šíje, postižený nemůže otáčet hlavou do stran. Dalším projevem bývají bolesti končetin nebo hlavy, které mohou být i velmi silné a dlouhotrvající a často souvisí také s poruchami vidění či sluchu nebo závratěmi.

3

Jak si pomoci při akutní bolesti krční páteře?

Velmi vhodné je použít nahřáté gelové polštářky, přiložte je na bolestivou oblast a nechte je působit.

4

Pomůže Vám také důkladné promasírování bolestivých bodů. Najděte ta nejbolestivější místa a masírujte je stlačením prstu a následným povolením tlaku. Tato místa je potřeba co nejdůkladněji rozmasírovat. Pro masáž můžete použít třeba třezalkový olej.

5

Vyzkoušet můžete i zázvorový obklad proti bolesti krční páteře, který připravíte následovně: zázvor oloupejte a nastrouhejte nebo nakrájejte na malé kousky. Ty zabalte do plátýnka a nahřejte je 2 minuty v mikrovlnné troubě. Obklad 2x denně přikládejte na bolestivou oblast.

6

Pomocí při akutní i dlouhodobější bolesti, ale současně i prevencí, může být každodenní (později stačí obden) provádění jednoduchých cviků pro uvolnění krční páteře. Výborná je také jóga. Soustavy cviků pro uvolnění krční páteře a zároveň proti bolestem hlavy (spolu s popisem jednotlivých cviků) naleznete například na YouTube či jinde na internetu. Velmi účinné jsou i cviky, které jsme prováděli jako rozcvičku při tělocviku na základní škole – úklony na obě strany, předklony, pomalé půlkruhy hlavou všemi směry apod.

  • Pro kvalitní spánek si pořiďte ortopedický polštář, jenž podporuje páteř při ležení.
  • Cvičení provádějte pravidelně a nejlépe na čerstvém vzduchu či při otevřeném okně.
  • Při silných či dlouhotrvajících bolestech určitě vyhledejte svého lékaře, který Vám může doporučit další vyšetření u neurologa apod.

Varování

Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vyrobit a využít karmelitské kapky
Jak vyrobit karmelitské kapky | návod. Karmelitské nebo karmelitánské kapky jsou bylinná tinktura, která se používá zejména při zažívacích potížích. C…
Jak s dětmi rehabilitovat páteř | rady
Jak s dětmi rehabilitovat páteř | rady. Začíná se vaše dítě hrbit, nebo vám lékař doporučil rehabilitaci? Pak vám asi nezbyde nic jiného, než si ze cv…