1

sport
Základem je nemít na problematických partiích přebytečný tuk. Ideální je proto cvičit obden minimálně půl hodiny, aby váš metabolismus rychleji spaloval tuky. Plaváním, jízdou na kole, rychlou chůzí, tancem a dalšími aktivitami zpevníte vaše tělo a tím zmenšíte šanci, aby se vám celulitida tvořila. Ideální je, když se u sportu hodně zapotíte a prokrvíte si co nejvíce svalů. I když v zimě nemůžete provozovat většinu venkovních sportů, zkuste nějaké náhrady: lyžování, spinning, sporty ve sportovní hale jako tenis, badminton nebo squash, posilovnu nebo krytý bazén. Pokud se vám nechce přes práh vašeho domu, cvičit můžete i doma. Pokud chodíte nebo jste chodila na aerobik, není nic jednoduššího. Na zahřátí si místo sestavy můžete vyběhnout několikrát schody vašeho domu a pak už se můžete vrhnout na posilování. Určitě si pamatujete některé cviky, které jste na aerobiku cvičila, a tak stačí jen uzpůsobit sestavu posilovacích cviků tomu, kolik vydržíte, a postupně týden za týdnem přidávat. Pokud si žádné cviky nepamatujete, na aerobik nechodíte nebo si chcete nějaké cviky do sestavy přidat, inspirujte se na specializovaných webových stránkách, např. http://www.cviceni-doma.cz/cviky/

2

masáže
Existuje řada masírovacích nástrojů, masážních olejů i celá škála masírovacích krémů, které slibují zmizení celulitidy, když se jimi budete pravidelně mazat. Uvědomte si, že ať už si koupíte jakýkoliv přípravek, masáží problematických partií tak jako tak zlepšujete krevní i mízní oběh a zkrášlujete vzhled vaší kůže.

3

dieta
Krása bohužel většinou stojí člověka velkou trpělivost a silnou vůli. Lékaři velmi často doporučují pročišťující dietu, která spočívá hlavně v jezení čerstvého ovoce a zeleniny, ale také rýže, fazolových klíčků atd. Důležitý je dostatečný přísun tekutin, zejména obyčejné vody nebo ovocných šťáv. Naopak zkuste omezit čaje, kávu a alkohol. Nejméně se uchylujte k průmyslově upravovaným potravinám, které mohou, jak již bylo řečeno, celulitidu také způsobovat. Lepší je ale se poradit s odborníkem, který vám poradí, jak které potraviny do jídelníčku zařadit.

4

jen pomalé hubnutí
Nehubněte tak, že přestanete jíst, že si nedopřejete ani trochu radosti. Netrapte se. Určitě dobře víte, že takové diety končí nabráním ještě více kil, než bylo původně problémem. Pokud máte přehnanou chuť nebo závislost na sladké, zkuste postupně nahrazovat sladké něčím jiným – čerstvým ovocem, sušeným ovocem. Pokud rádi zobete k televizi nějaké dobroty, zkuste si nejdříve jako náhradu nasypat slunečnicová nebo jiná semínka (nesolená!). Postupně omezte jezení večer úplně a snažte se změnit i svůj postoj. Místo těšení se na posezení a zobání u televize, se těšte, jak si zacvičíte a odreagujete se od každodenních starostí. Nebo se naopak těšte z toho, že jste to vydrželi a nic (např. sladkého) si nevzali. Dieta není snadná a trénování pevné vůle je pro někoho úkol na celý život. Trápit se ale nemá smysl. Pokud víte, že máte sklon k tloušťce, ochutnejte si to, na co máte chuť – i když jen v malém množství (např. z tabulkové čokolády jen jeden dílek). Pak o to větší čas věnujte cvičení. Bude vás to více motivovat a zároveň nebudete mít pocit, že něco nesmíte. Protože jak všichni víme, zakázané ovoce nejlépe chutná.

Klíčová slova

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.5
Average: 4.5 (2 votes)