Přejít k hlavnímu obsahu

Jak a čím si zpomalujeme metabolismus

20. Leden 2017

Metabolismus je látková přeměna. Díky působení enzymů dochází v těle k přeměně látkové a energetické. Metabolismus zahrnuje výstavbu nových životně důležitých sloučenin i přeměnu produktů trávení na odpadní látky.

Čím máme rychlejší metabolismus, tím víc spálíme kalorií. Zvláště pokud chceme hubnout, je dobré si metabolismus nezpomalovat. Čím si například metabolismus zpomalujeme?

1

Málo jídla

Nesnídáte. Pokud se nenasnídáte, máte málo energie a vaše tělo hned od rána začne ukládat do zásob. To, že nesnídáte, se pravděpodobně projeví při obědě, kdy nejspíš sníte větší dávku jídla a co víc – nadbytek tělo uloží do tukových zásob.

Celkově málo jíte. Pokud málo jíte, nemáte dostatek energie na fungování těla. Tělo zase raději začne ukládat na horší časy, místo aby spalovalo.

2

Nedostatečný pitný režim

Pijete málo? Nedostatečný pitný režim způsobuje dehydrataci. Dehydratace vám zpomaluje metabolismus cca o 2%.

3

Držení diet

Držíte diety? Neděláte dobře. Každou dietu si tělo pamatuje a následně opět ukládá tuk do zásoby. Navíc opakování diet situaci zhoršuje.

4

Málo spánku

Nedostatek spánku vám zpomaluje metabolismus. Nedostatek spánku působí negativně na hormonální systém a tedy i na regulaci příjmu potravy a ukládání tuku mezi orgány atd.

5

Málo pohybu a svalové hmoty

Nedostatek pohybu. Pokud nemáte dostatek pohybu a jíte málo bílkovin, máte málo svalové hmoty a pomalejší metabolismus. Protože čím více svalů, tím lepší metabolismus.

Dlouho sedíte. Pokud dlouho sedíte, již po 20 minutách se vám začíná metabolismus zpomalovat.

6

Pesticidy v těle

Můžete mít v těle pesticidy, které dokážou narušit hormonální systém a následně i metabolismus. Proto raději konzumujte kvalitní potraviny, nejlépe bio potraviny.

  • Preferujte kvalitní základní potraviny.
  • Udržujte zdravé prostředí ve střevech.
  • Zdravou vyváženou stravou, dostatkem pohybu, relaxací a dobrou náladou můžete předejít zdravotním potížím.

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak se zbavit nadváhy
Jak se zbavit nadváhy | rady a tipy. Dietu se někdy snažili dodržovat jistě mnozí z vás, čtenářů tohoto článku. Je to velmi časté novoroční předsevzet…
Jak pomáhá kajenský pepř léčit
Víte, že kajenský pepř není pepř? Výraz kajenský je počeštěný název pro papriky odrůdy Cayenne. Český název pepř vznikl nepřesným překladem z angličti…
Jak nám prospívá superpotravina goji
Goji je plod asijské rostliny kustovnice čínské. Goji se řadí mezi superpotraviny. Díky svým vlastnostem získává goji i u nás stále větší oblibu.