Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na domácí kopřivový šampon | návod

Domácí kopřivový šampon | návod. Chcete používat kopřivový šampon ale zároveň se vyhnout kupované kosmetice plné parabenů, silikonů a další chemie? Není nic jednoduššího než si vyrobit domácí kopřivový šampon, který je vzhledem k použití značného množství kopřiv velmi účinný. Výroba domácího kopřivového šamponu je velmi jednoduchá a výsledný produkt opravdu nezatíží Vaši peněženku. Postup pro výrobu tohoto šamponu najdete v našem článku.

Co je potřeba

  • Hrst čerstvých kopřiv nebo 15 ml kopřivové tinktury
  • Hrst ořechových listů
  • 300 ml destilované vody
  • 3 lžíce strouhaného olivového nebo dětského bylinkového mýdla
  • pár kapek oblíbeného esenciálního oleje
1

Kopřivový šampon je vhodný zejména pro mastné vlasy a pro vlasy s výskytem lupů. Kopřivový šampon působí také proti padání vlasů. Navíc vlasy vyživuje a zklidňuje vlasovou pokožku. Při pravidelném používání podporuje růst nových vlasů, vlasy jsou po použití šamponu lesklé a zdravé.

2

Pro výrobu domácího kopřivového šamponu můžeme použít buďto čerstvé kopřivy nebo kopřivovou tinkturu, kterou vyrobíme jednoduše tak, že lžíci nasekané čerstvé kopřivy zalijeme 3 lžícemi 45-60% lihu a necháme 10 dní macerovat v uzavřené sklenici. Tuto tinkturu využijeme zejména v zimě, kdy nemáme k dispozici čerstvé kopřivy.

3

Dále budeme potřebovat 300 ml destilované vody, 3 lžíce nastrouhaného olivového nebo dětského bylinkového mýdla a pár kapek oblíbeného esenciálního oleje. V případě, že chceme, aby nám šampon déle vydržel, přidáme také konzervant – tenzid, který seženeme např. v e-shopech se surovinami pro výrobu domácí kosmetiky. Do domácího kopřivového šamponu můžeme přidat také hrst ořechových listů, které působí proti vypadávání vlasů, ale také proti ekzémům a lupénce ve vlasech.

4

A jaký je postup?

Hrst čerstvých kopřiv povaříme spolu s hrstí ořechových listů v destilované vodě asi 5 minut. Poté odvar necháme hodinu louhovat, přecedíme jej, přidáme nastrouhané mýdlo a krátce povaříme. Po rozpuštění mýdla přidáme pár kapek esenciálního oleje a případně tenzid. Ještě teplý šampon nalijeme do připravené čisté lahve. Bez použití konzervantu vydrží kopřivový šampon asi týden.

  • V případě, že nemáme čerstvé kopřivy, přidáme asi 15 ml kopřivové tinktury.
  • Kopřivovou tinkturu můžeme použít také samostatně jako vlasovou vodu proti padání vlasů a proti lupům, stačí si s ní pravidelně masírovat vlasovou pokožku.
  • Éterické oleje mohou vzácně vyvolat alergickou reakci, proto je doporučováno udělat před jejich použitím kontrolní test a vyzkoušet je nejprve na jemné kůži na zápěstí.

Varování

Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak užívat zelené řasy
Jak užívat zelené řasy | rady a tipy. Se sladkovodními či mořskými řasami jste se již zcela určitě setkali. Víte však, jak je konzumovat nebo jaký vli…