Co je potřeba

  • mýdlová hmota
  • celá skořice
  • mletá skořice
  • kakao
  • éterický olej
1

Skořice nedodává pouze krásnou vůni a chuť sladkým pokrmům, jejích blahodárných účinků na pokožku se využívá také v kosmetice. Na pokožku působí protizánětlivě, má antibakteriální, antivirové a protiplísňové účinky. Bojuje také se striemi a celulitidou a pomáhá zpevňovat pokožku. Skořice Vám může pomoci také v boji proti akné.

Přidané kakao mýdlo nejen krásně obarví, ale také hydratuje pokožku, zjemňuje ji a zvláčňuje.

2

Éterický olej dodá mýdlu krásnou vůni a navíc jej obohatí o léčivé účinky. Můžete použít éterický olej skořice, mýdlo pak bude krásně vonět pouze skořicí. Éterický olej skořice znásobí účinky výše zmíněné mleté a celé skořice. Nebo použijte jakýkoliv oblíbený éterický olej.

3

A jak vyrobit domácí skořicové mýdlo?

Mýdlovou hmotu rozpustíme ve vodní lázni, přisypeme mletou skořici a kakao. Nakonec do hmoty přidáme několik kapek éterického oleje.

4

Do silikonových formiček vložíme kousky celé skořice, zalijeme je připravenou rozehřátou mýdlovou hmotou a necháme ztuhnout.

Tipy
  • Do mýdlové hmoty můžeme přidat také bambucké máslo, které má blahodárné účinky na pokožku, hydratuje ji a vyživuje.
  • Pokud použijeme transparentní mýdlovou hmotu, zahříváme ji maximálně na 60 °C, aby se zachovala její průhlednost.
Varování
  • Éterický olej skořice nepoužívejte při vysokém krevním tlaku a v těhotenství.
  • Éterické oleje mohou vzácně vyvolat alergickou reakci, proto je doporučováno udělat před jejich použitím kontrolní test a vyzkoušet je nejprve na jemné kůži na zápěstí.

Varování

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno