1

Psychické příčiny závrati Závrať můžeme mít při pohledu z výšky dolů – vrchol skály a strmý sráz do údolí, pohled z mostu do hloubky tekoucí řeky, pohled z vysoké věže, pohled z otevřeného prostoru do hloubky a ostatní podobné pozice, které nás děsí a vyvolávají pocit strachu a úzkosti, zvracení a ztrátu rovnováhy. Takové závratě jsou neškodné, a rychle odezní, když pozici změníme. Mohou být nebezpečné při ztrátě stability a rovnováhy, a proto je nutné se vyvarovat těm místům, kde by bezprostřední nebezpečí pádu mohlo hrozit.

2

Závrať jako první příznak nemoci Příčin závrati může být mnoho, může být i důsledkem otrav různými preparáty a jejich působení na mozkovou tkáň. Ale může jít o signál nějaké závažnější nemoci uší, očí, mozku nebo nervového systému. Nepodceňujme proto tyto situace závrati točivé, kývavé, nechtěné boční pohyby, pocity úzkosti, bezvědomí až kolapsu a vyhledejme lékaře.

3

Meniérova choroba Vyznačuje se závratí točivého charakteru, spojené s hučením v uších a nedoslýchavostí, objevuje se i nevolnost. Jedná se o nepříjemné onemocnění vnitřního ucha. Diagnózu může spolehlivě určit lékař po vyšetření.

4

Zánět nervů vnitřního ucha Tento zánět může vyvolat náhlou závrať a výpadek sluchu, často bez průvodních znaků. Ke zmírnění stavu vám lékař předepíše léky, které však základní onemocnění neléčí. Onemocnění většinou odezní samo, ale často až za několik měsíců.

5

Rady proti závrati Vyvarujte se situacím, které u vás vyvolávají závrati. Po dlouhé nemoci, kterou jste proleželi v posteli, se vyhýbejte náhlým a prudkým změnám pohybu těla. Vyhledejte lékaře ihned, když se objeví trvalé, časté nebo těžké záchvaty závrati. Je to důležité hlavně v těch případech, kdy se současně se závratí projeví ještě další příznaky, které se dříve nevyskytovaly.

Varování

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (6 votes)