Přejít k hlavnímu obsahu

Jak namáčet ořechy a semínka

19. Květen 2016

Jak namáčet ořechy a semena | rady a tipy. Ořechy a semínka patří mezi nejzdravější potraviny, obsahují spoustu zdravých tuků, bílkovin, vitamínů a minerálů. Jsou určeny k tomu, aby z nich vzešla nová rostlinka, proto je nutné je před konzumací namočit a tím je probudit – aktivovat všechny potřebné živiny. Díky namočení budou ořechy i semena lépe stravitelné, chutnější a obsah prospěšných látek se zvýší. Také se tím odstraní případná špína, prach a plísně. Ořechy a semínka obsahují tzv. enzymové inhibitory, které brání jejich předčasnému klíčení. Namočením je odstraníme.

Co je potřeba

Ořechy (vlašské, pekanové, lískové, atd.)
Semínka (dýňová, lněná, slunečnicová, atd.)

1

Pravidla namáčení:

Namáčejte pouze tepelně neupravené oříšky a semínka, u pražených či vařených to nemá smysl – jsou již "mrtvá". Pozor na kupované loupané mandle, ty pravděpodobně prošly tepelnou úpravou kvůli odstranění slupky.

2

Potřebná doba pro namočení se liší dle druhu:
Dýňová a lněná semínka: 8 hodin
Slunečnicová semínka: 2 hodiny
Mandle a lískové ořechy: 8 až 12 hodin
Vlašské a pekanové ořechy: 4 až 6 hodin

Kešu, piniové, makadamiové, pistáciové a brazilské oříšky nenámáčíme, protože obsahují vysoké množství tuků a došlo by k jejich fermentaci.

3

Namáčíme nejlépe ve filtrované nebo slabě mineralizované vodě v poměru 1:2 tak, aby byly oříšky zcela ponořené a necháme je stát při pokojové teplotě. Můžeme přidat trošku soli, která urychlí proces. Nedáváme do ledničky.

4

Během dne několikrát vyměníme vodu a před použitím vodu slijeme a ještě propláchneme pod vodou tekoucí.

5

Probuzené plody lze dále nechat usušit (např. k výrobě ořechové mouky) nebo skladovat po dobu 3 dnů v lednici. Můžeme dát i do mrazničky.

Tip:
Aktivované oříšky a semínka jsou vhodná k výrobě ořechového mléka, másla, pomazánek či raw dezertů. Recept na Raw čokoládový dort z vlašských oříšků naleznete zde: Jak na nepečený čokoládový dort s malinami

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak poznat celozrnné pečivo