Přejít k hlavnímu obsahu

Jak nastartovat metabolismus v zimním období

Patříte k lidem, kteří mají zimu rádi, nebo se řadíte do kategorie odpůrců zimního období? Vadí vám, že se v zimě méně pohybujete, neboť znáte jen cestu z práce a do práce a ven se vám příliš nechce? Místo přemýšlení nad svoji váhou, která důsledkem snížení frekvence pohybu má tendenci stoupat, nastartujte svůj metabolismus a správným přístupem a stravováním se přičiňte o spalování tuků.

1

Šálek ovesných vloček Začněte svůj den s teplou miskou ovesné kaše. Možná nevíte, že ovesné vločky mají vliv na super rychlé spalování. Jeden šálek ovesných vloček obsahuje asi čtvrtinu doporučeného denního příjmu vlákniny. Trávením vlákniny vlastně spalujete až o 30 % více kalorií. Výborný je recept na domácí ovesnou kaši z receptáře prima nápadů pro šikovné ruce HOBBYs.CZ

2

Odstraňte spánkový deficit Nedostatek spánku může zpomalit váš metabolismus a u zdravých lidí může vyvolat zvýšenou hladinu cukru v krvi. Dopřejte si dostatek odpočinku a pokud vstáváte časně ráno do práce, jděte alespoň některé dny v týdnu dříve večer spát a vykompenzujte tak nedostatek spánku.

3

Bojujte se zimní leností Využijte sezónních sportů, jako je bruslení nebo lyžování, tůry a výlety na sněžnicích. Je to skvělé kombinovat a do tělocvičny se zase můžete vrátit na jaře. Stává se, že v zimě upustíte od tréninkového programu, a to v podstatě zastaví váš metabolismus.

4

Choďte a zase choďte Chůze je nejpřirozenější pohyb, který byl člověku dán. Nečekejte na tramvaj nebo nevozte se autem, když jde jen o krátkou vzdálenost. Jděte raději pěšky. Denní čtvrthodinová chůze se vám může zdát málo účinná a pěší chůze vás nikterak nemotivuje, ale za měsíc se vám napočítá dobrá sumička do celkové energetické bilance. Místo výtahu jděte taky raději pěšky. Šlapání do schodů patří k energeticky velmi náročným činnostem. Spotřebujete při něm až sedmkrát více kalorií než při chůzi po rovině.

5

V bytě nepřetápějte Pokud budete žít v chladnější místnosti, tělo spotřebuje větší množství energie na udržování stálé teploty těla. Každý stupeň, o který doma stáhnete termostat, více prospěje vašemu organizmu.

6

Zařaďte do jídelníčku brambory, obiloviny a fazole Jezte stravu bohatou na rezistentní škrob, který přispívá ke spalování tuků a snižuje celkově hlad. Dbejte na dostatečný přísun tekutin. Buňky, které spalují tuk, jsou při smrštění z dehydratace méně efektivní. Voda zastupuje větší část našeho organismu, Pokud jí má tělo nedostatek, jednak tím trpí, ale zároveň se zpomalují všechny metabolické pochody a tělo tak spotřebovává méně energie. Tipy na recepty: Jak vařit fazole a recept na fazolový guláš s bramborem.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak si udržet zdraví i na podzim | rady
Jak si udržet zdraví i na podzim | rady. A podzim je zase tady. Přichází období plné barev, ale také plískanic, dešťů a viróz. Důkladně se na něj přip…
Teď už vám neuteče žádný recept nebo návod.

Všechny nové recepty, sezónní rady, tipy a návody najdete v pravidelném JakTak zpravodaji ve své e-mailové schránce. ZDARMA.