Co je potřeba

okurka, banán, olivový olej, vaječný bílek, smetana, ovesné vločky, med, avokádo

1

Než budeme masku připravovat a aplikovat ji na pleť, je nutné zbavit pokožku všech nečistot, a také starých, odumřelých buněk. K tomu postačí běžné čisticí mléko, případně odličovací voda, a šetrný peeling.

K velmi oblíbeným surovinám pro výrobu domácích zvlhčujících pleťových masek patří zejména salátová okurka, kvalitní olivový olej, zralé avokádo, vaječný bílek, stejně jako jogurt, med nebo smetana.

2

Dvousložková maska z jedné lžíce olivového oleje a půlky rozmačkaného avokáda vaší pleti prospěje zejména v zimě, kdy hodně pobýváme ve vytápěných, suchých místnostech. Nechte působit 15 až 20 minut, pak opláchněte. Tuto masku můžete aplikovat zhruba jednou měsíčně, pokud není vaše pokožka extrémně vysušená. Pak potřebuje další výživnou péči.

Výborně poslouží i banán. Vezměte polovinu, rozmělněte ji v misce, přidejte kávovou lžičku ovesných vloček a dvě lžičky kvalitního bílého jogurtu. Ovesné vločky odstraní suchou, šupinatou kůži, banán pokožku zvláční. Pokud nemáte po ruce ovesné vločky nebo si chcete dopřát jemnější péči, vystačíte si s polovinou banánu a jednou lžící kvalitního olivového oleje. Můžete přidat i jednu malou lžičku medu a zvláčnit i dekolt. Nepoužívejte však med pastový, ten je příliš hustý.

3

Salátová okurka je nesmírně osvěžující a také skvěle hydratuje, protože obsahuje hodně vody. Je víceméně univerzální, suché pleti dodá potřebnou vlhkost, tu smíšenou nebo normální také pročistí. Nejčastěji se okurka kombinuje s bílkem, který je astringentní. To znamená, že dobře stahuje póry. Nehodí se ale příliš pro pleť hodně suchou nebo přecitlivělou, mohla by způsobovat nepříjemné pnutí. V takovém případě nahraďte vaječný bílek smetanou, abyste si dopřáli komfortní pocit a vaše pleť byla nádherně vláčná.

Tipy
  • Neaplikujte hydratační masku v zimním období, pokud se zrovna chystáte jít ven.
  • Použijte ji tehdy, když vaše pleť není podrážděná.
  • Neaplikujte ji bezprostředně před tím, než odejdete na ples nebo do společnosti.
  • Ověřte si, že netrpíte alergií na žádnou ze složek, obsažených ve vaší podomácku připravené kosmetické masce.
  • Pokud vám připadá maska příliš hustá, malinko ji zřeďte podle receptu buď olejem, smetanou nebo jogurtem.
Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (3 votes)