Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit banánový džem | recept

Banánový džem | recept. Banány mají plno vitamínů a minerálů, to všichni víme. Přezrálé mají v sobě hodně zkoncentrovaného cukru a jsou chuťově výraznější i více aromatické. Při konzumaci se jeví jako moučnaté, což každému nemusí chutnat, a tak není nic jednoduššího, než udělat z nich džem nebo marmeládu. Zkuste ji, není vůbec pracná, zato však výborná.

Co je potřeba

- 1 l vody
- 1 kg banánů
- 750 g cukru
- citronovou šťávu z jednoho citronu nebo limetky
- roztlučený hřebíček (asi půl lžičky)
- 1 dcl rumu

1

Banány oloupeme, zbavíme jich případných vláken, která při vyšší zralosti na povrchu banánu ulpějí. Nakrájíme je na plátky a dáme do kastrolu nebo nějaké jiné nádoby. Nalijeme na ně 1 litr vody – studené, vlažné nebo teplé, není to důležité a povaříme do husté kaše.

2

Následně přidáme cukr (můžeme jej namíchat se želírovacím) na 1 kg banánů asi 750 g cukru, citronovou šťávu z jednoho citronu nebo limetky, místo citronu můžeme použít i pomeranč. Roztlučeme hřebíček, asi tak půl lžičky a přivedeme znovu k varu. Nakonec přidáme 1 dcl rumu, ale ten už nevaříme.

3

Horkou marmeládu hned plníme do nahřátých skleniček. Nahříváme je z toho důvodu, aby nám sklenky nepraskly, když je plníme vařící marmeládou. Víčko dobře utáhněte a sklenky položte víčken dolů.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct banánovou bábovku | recept
Jak upéct banánové muffiny | recept
Jak udělat ostružinový džem | recept