Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit bleskové kokosky ze salka | recept

Recept na kokosky ze salka. Dvě ingredience, 30 minut – více na toto bleskové cukroví nepotřebujete. Z jednoho těsta dokonce uděláte dva druhy cukroví. Kokosky ze salka jsou hned měkké a skvěle drží tvar.

Co je potřeba

200 g kokosu
1 plechovka salka

1

Kokos a salko jednoduše smícháme do velmi husté hmoty. Kokos přisypávejte postupně. Až vám už žádný kokos nepůjde do těsta zapracovat, máte hotovo. Připravte se na to, že možná budete potřebovat trochu kokosu navíc – záleží na hrubosti jeho nastrouhání. Troubu rozpalte na 160 °C, Vyložte dva plechy alobalem nebo pečícím papírem a můžete začít.

2

Z hmoty vykrajujte lžičkou malé bochánky a za pomoci druhé lžičky je opatrně přendejte na plech. Kokosky trochu rozplácněte, husté těsto se už příliš nerozteče. Aby se vám hmota na lžičky nelepila, namáčejte je často ve studené vodě.

3

Nyní kokosky upečte. První plech pečte asi 6-8 minut, dokud nezačnou kokosky lehoulince hnědnout. Hotové cukroví bude měkké s jemnou chutí kokosu. Druhý plech nechte v troubě o něco déle (stačí 2-3 minuty navíc). Salko v kokoskách zkaramelizuje a dodá cukroví úplně jinou chuť. Takto upečené kokosky jsou o něco málo tvrdší, ale pokud jim poskytnete týden k rozležení, pochutnají si na nich i malé děti. Na obrázku vidíte právě kokosky více upečené.

Jestliže chcete, aby kokosky vypadaly slavnostněji, vytvarujte nejprve z hmoty kuličky a ty potom lehce zploštěte na plechu. Nezapomeňte namáčet ruce ve studené vodě.

Hotové kokosky můžete ještě z poloviny namočit do rozehřáté čokolády.

Autor: notburga
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct rychlé kokosky | recept
Možná znáte kokosky připravované vyšleháním vaječného bílku. Tady je ale recept, u kterého nic takového nepotřebujete. Výsledek je trošku tvrdší a vět…
Jak udělat vosí hnízda | recept
Jak udělat vosí hnízda | recept. Klasika vánočních svátků s malou kapkou alkoholu. Sepsala jsem pro vás recept na vosí hnízda, věřím, že se vám bude l…