Co je potřeba

Co je potřeba na 2 až 3 porce:

  • 2 lžíce olivového či sezamového oleje
  • 3 stroužky česneku
  • kousek čerstvého zázvoru
  • 150 g očištěných nakrájených žampionů
  • 1 litr zeleninového vývaru
  • sojová omáčka dle chuti
  • zhruba 150 g rýžových nudlí
  • hrášek, fazolové lusky či jiná vhodná zelenina (např. mrkev, pak choi, čínské zelí apod.)
  • sůl, pepř, chilli koření, bylinky (třeba petrželku či koriandr)
1

Na olivovém oleji osmažíme na plátky nakrájené žampiony a posléze i prolisovaný česnek a najemno nastrouhaný zázvor. Žampiony ochutíme také sojovou omáčkou.

2

Následně do hrnce nalijeme zeleninový vývar, přidáme pokrájenou zeleninu, koření a obsah hrnce přivedeme k varu. Plamen stáhneme a zeleninu povaříme, dokud nebude téměř měkká. Do polévky poté vložíme rýžové nudle (a případně i zeleninu, které postačí pouze pár minut tepelné úpravy) a uvaříme je podle návodu. Nakonec polévku podle potřeby dochutíme.

3

Čínskou polévku s nudlemi a žampiony podáváme posypanou čerstvými bylinkami, případně najemno nakrájenou jarní cibulkou.

Tipy
  • Žampiony můžete nahradit třeba shiitake nebo jinými vhodnými houbami či jejich kombinací.
  • K česneku a zázvoru je možné přidat také nakrájenou jarní cibulku.
  • Polévku lze dochutit také rybí či ústřicovou omáčkou, citronovou šťávou nebo trochou rýžového octa.
  • Originálnější vzhled pokrmu získáte, pokud polévku před podáváním posypete černými a bílými sezamovými semínky.
Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (1 vote)