Co je potřeba

  • 500 g pečené dýně
  • 500 g brambor
  • 1 celé vejce
  • 5 stroužků česneku
  • sůl
  • polohrubá mouka podle potřeby
1

Dýni omyjte, ale neloupejte. Odstraňte vnitřek se semeny a pokrájejte ji na menší části. Plech vyložte papírem na pečení a kousky dýně na něj rozložte slupkou dolů. Upečte, jen tak nasucho, při 200 °C. Dýně musí být měkká, aby šla rozmačkat. Vychladlou dýni rozmačkejte v misce.

2

K rozmačkané dýni přidejte vařené, jemně strouhané brambory, sůl, česnek, vejce a polohrubou mouku. Nelze napsat přesné množství mouky, záleží na obsahu vody v dýni. Přidejte ji raději méně a pak dosypávejte. Rukama vypracujte těsto, které se bude podobat těstu na bramborové knedlíky, jen nesmí být tak tuhé.

3

Z těsta vytvarujte válečky a nožem je nakrájejte na malé špalíčky. Pracujte rychle, těsto se chová stejně jako bramborové, tzn. že delším stáním řídne. Noky vařte ve větším množství vody. Ihned po vhození do vroucí vody je promíchejte ode dna, vodu přiveďte opětovně do varu, oheň ztlumte a vařte dokud nevyplavou na povrch. Pak sceďte.

4

Noky můžete polít rozškvařenou slaninou, osmaženou cibulkou nebo udělat sýrovou omáčku podle fantazie. Doporučuji rozpustit gorgonzolu ve smetaně a okořenit oreganem. Noky se hodí i jako příloha k jiným jídlům. Velmi dobře se zmrazují pro pozdější využití (uvařené noky).

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (1 vote)