Co je potřeba

Co budeme potřebovat:

  • 1 malou dýni hokaido
  • hrst slunečnicových nebo dýňových semínek
  • 100 g nivy
  • cca 1 lžíci slunečnicového oleje
  • pažitku nebo jiné bylinky k podávání
1

Jak známo, dýni hokaido není třeba loupat. Ale pokud máte zrovna po ruce jinou, nevadí, ale tu pak slupky rozhodně zbavte. Následně ji rozřízněte asi na čtvrtiny a z nich pak krájejte menší kusy, nejlépe měsíčky nebo kostky do pěti centimetrů. Ty pak rozložte na plech, který jste si vyložili pečicím papírem, zakápněte slunečnicovým olejem a trochu posypte solí a pepřem.

2

Plech vložte do trouby rozehřáté na 200 °C. Dýni pečte asi 15 až 20 minut samotnou. Mezitím si přichystejte nivu. Slijte ji z nálevu, pokud je třeba, a nakrájejte na kostky asi tak velké jako jste vytvořili z dýně.

3

Jakmile je dýně skoro hotová, vyjměte plech z trouby, a přidejte nivové kostky. Následně zasypte slunečnicovými semínky a vraťte zpět do trouby. Zapékejte ještě asi 10 minut. Pokrm je hotový, když je dýně úplně měkká a sýr se trochu rozpustí.

4

Plech vyndejte z trouby a zapečenou dýni rozdělte na talíře, posypte pažitkou nebo jinými oblíbenými bylinkami a ihned podávejte, aby pokrm příliš nevychladl a niva nezačala „gumovatět“.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno