Co je potřeba

  • 1 malá mrkev (nejlépe v BIO kvalitě nebo domácí)
  • 2 lžíce kvalitního rostlinného oleje
  • 1 lžíce vloček či otrub
1

Mrkev má mnoho příznivých účinků na pleť (ať už se užívá vnitřně nebo zevně). Mimo jiné pomáhá předcházet stárnutí pleti, vyhlazuje ji a zlepšuje její elasticitu, zmírňuje již vzniklé vrásky a také jizvy a pigmentové skvrny. Dále pleť chrání před sluncem, hydratuje a vyživuje ji a pomáhá při spáleninách a kožních potížích.

2

Rostlinný olej zvolte podle typu Vaší pleti. Pro mastnou pleť se hodí olej z hroznových jader či kukuřičných klíčků, suchá a citlivá pleť ocení olej mandlový či olivový. S vráskami si poradí arganový, jojobový či šípkový olej.

3

Obilné vločky a stejně tak otruby se používají ke zklidnění pleti (jsou vhodné i pro citlivou, atopickou a problematickou pokožku), mají hydratační, regenerační a vyživující vlastnosti. Můžete použít ovesné, pšeničné, špaldové apod.

4

A jaký je postup?

Mrkev (měla by být čerstvá a kvalitní) oloupeme, omyjeme a nastrouháme najemno. Přilijeme rostlinný olej a vše zahustíme lžící vloček či otrub. Směs necháme chvilku odstát, aby vločky změkly. Masku naneseme na vyčištěnou a osušenou pleť obličeje (klidně i krku a dekoltu), necháme ji asi 20 minut působit a poté ji smyjeme vlažnou vodou.

Tipy
  • Strouhanou mrkev je možné smíchat také s dalšími ingrediencemi – např. s tvarohem a medem nebo se žloutkem a kukuřičným škrobem.
  • Do pleťové masky lze přidat pár kapek oblíbeného éterického oleje.
Varování
  • Ověřte si, že netrpíte alergií na žádnou ze složek, které jsou obsažené v podomácku připravené pleťové masce.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno