Co je potřeba

  • slepice
  • 1 středně velká cibule
  • mletá sladká paprika
  • 250 ml zakysané smetany
  • 2 bobkové listy
  • 5 kuliček nového koření
  • sůl
  • hladká mouka
  • tuk
1

Slepici opláchněte a případně odstraňte zbytky vnitřností a peří. Pak ji naporcujte a opláchněte pod vodou. Osušte papírovými utěrkami.

2

Na oleji, přepuštěném másle nebo jiném tuku porce slepice opečte ze všech stran. Opečené maso vyjměte a na zbylém tuku osmahněte drobně pokrájenou cibuli. Přidejte mletou papriku a po zpěnění přilijte asi 200 ml vody nebo vývaru.

3

Do paprikovo-cibulového základu vložte opečené porce slepice, osolte a přihoďte koření. Duste pod poklicí doměkka. Podle potřeby podlévejte vodou nebo vývarem. Připravte si z tuku a hladké mouky bledou jíšku a nechte ji vystydnout. Jakmile je maso měkké, vyjměte ho a zašlehejte do základu studenou jíšku a podle potřeby dolévejte tekutinu tak, aby vznikla správně hustá omáčka. Tu povařte a proceďte.

4

Do lehce vychladlé omáčky vmíchejte zakysanou krémovou smetanu a dosolte podle chuti. Omáčkou přelijte porce slepice a podávejte s rýží nebo těstovinami. (Někteří strávníci mohou mít problém s kostmi nebo kůží na talíři, proto je po uvaření odstraním a omáčkou zalévám již čisté maso.)

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno