Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit smetanové špagety s pečenou cuketou a pórkem | recept

Smetanové špagety s pečenou cuketou a pórkem | recept. Jednoduchých receptů na těstoviny není nikdy dost. Jejich velkou předností bývá především rychlost přípravy, proto i tento recept oceníte ve dnech, kdy nestíháte. Tyto smetanové špagety voní létem, protože jsou plné pečených cuket, které k teplým měsícům neodmyslitelně patří. Navíc jsou zde cukety doplněny italskými bylinkami, které určitě oživí vzpomínky na letní dovolenou. Vůni prázdnin si tak můžeme připomenout i v brzkém jaru, kdy ještě po teplu a slunci jen toužíme. Špagety jsou zjemněny zakysanou smetanou a nejlépe vyniknou posypané parmazánem.

Co je potřeba

Co budeme potřebovat na 4 porce:
2 středně velké cukety
1 pórek
2 stroužky česneku
6 lžic olivového oleje
1 kelímek zakysané smetany
500 g špaget
šťávu z půlky citronu
strouhaný parmazán na ozdobu
sušenou bazalku
sůl a pepř na dochucení

1
Česnek oloupeme a prolisujeme. Na pánvi rozehřejeme olivový olej a česnek na něm orestujeme. Mezitím očistíme pórek a nakrájíme ho na slabá kolečka, přidáme ho k česneku, zmírníme oheň a necháme společně opékat.
2
Cuketu zbavíme slupky a rozdělíme napůl a nakrájíme na tenké plátky. Přidáme ji na pánev k česneku a pórku a opékáme, dokud pórek nezměkne a cuketa nezezlátne. Takto připravenou zeleninu posypeme sušenou bazalkou (podle chuti můžeme použít i směs italského koření).
3
Těstoviny uvaříme podle návodu na obalu, poté slijeme většinu vody, ale několik lžic si můžeme nechat na dodělání omáčky. Do uvařených špaget přidáme zakysanou smetanu a promícháme, aby se všechny těstoviny obalily. Z citronu vymačkáme šťávu a zakápneme jí špagety. Nakonec je ještě dochutíme solí a pepřem. Pokud by se vám špagety zdály stále suché, můžeme přilít zbylou vodu z těstovin a promícháme.
4
Špagety rozdělíme na jednotlivé porce na talíře, poklademe zeleninovou směsí a nakonec posypeme parmazánem a podáváme. Dobrou chuť.
Autor: marketahoz | Zobrazit autorská práva

archiv autorky marketahoz

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články