Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit vaječný salát s křenem a kapary

Jak připravit vaječný salát s křenem a kapary | recept na jarní salát. K jaru a Velikonocím patří pokrmy z vajec. I když v letošním roce asi nebudete mít starost co s vykoledovanými vajíčky, nabízím recept na salát z nich. Protože je tak snadný, že snadněji už to nejde. Článek přináší tip, jak si z vařených vajec udělat kytičky na zdobení slaných jídel a rosolů.

Co je potřeba

  • 6 natvrdo uvařených vajec
  • 8 lžic majonézy
  • 8 lžic zakysané smetany
  • 1,5 lžičky kaparů
  • 1,5 lžičky strouhaného křenu
  • citronová šťáva
  • podle chuti sůl
1

Jak správně uvařit vejce natvrdo

Na salát budete potřebovat natvrdo vařená vejce, tak jen malé připomenutí, jak na to. Vejce ponořte do studené vody, vodu přiveďte k varu. Od okamžiku, kdy začne voda vřít, vejce vařte 9–10 minut. Pak je ihned zchlaďte, aby se přerušil var a žloutek nezískal nazelenalé zbarvení od sloučenin síry.

2

Salát a jeho příprava

Studená vejce pokrájejte na kousky, přidejte nasekané kapary, nastrouhaný čerstvý křen (v nouzi konzervovaný) a společně se smetanou a majonézou vše promíchejte. Ochuťte citronovou šťávou a osolte tak, jak jste zvyklí. Podávejte s pečivem. Salát můžete ozdobit zeleninou .

3

Kytičky z vajec uvařených natvrdo

Kytičky si vyrobíte ještě z teplých, skořápek zbavených vajec. Potřebujete k tomu několik špejlí nebo jiných dřívek. Špejle umístěné po obvodu vejce na obou koncích stáhněte gumičkami. Pak nechte vajíčko vychladnout.

4

Ze studeného vajíčka odstraňte špejle. Vajíčko bude na sobě mít vytlačené rýhy, hluboké podle toho, jak pevně jste špejle svázali. Čím pevněji jste gumičku utáhli, tím hlubší bude rýha.

5

Z vajec nakrájejte plátky pomocí velmi ostrého nože nebo plátkovače na vejce. Myslím si, že nožem to jde lépe.

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články