Co je potřeba

  • 750 g brambor
  • 2 větší papriky
  • 500 g hovězí kližky
  • 1 cibule
  • 3 stroužky česneku
  • mletý pepř
  • sladká paprika
  • sůl
  • sádlo
  • voda nebo vývar
1

Na sádle dozlatova usmažíme pokrájenou cibuli, přidáme česnek a vše zaprášíme mletou sladkou paprikou. Ihned poté přidáme na kostky nakrájené hovězí maso. Vše osolíme, opepříme a ze všech stran opečeme. Pod poklicí dusíme asi 30 minut. Podle potřeby podléváme vodou nebo vývarem.

2

Syrové brambory oloupeme a nakrájíme na půlcentimetrové plátky. Guláš budeme péci v nádobě s vyšším okrajem. Pekáček vymažeme sádlem a naskládáme jako první vrstvu bramborové plátky. Brambory osolíme a opepříme.

3

Na bramborovou vrstvu přidáme na proužky nakrájenou papriku. Kdo má rád, může dát pálivou slovenskou papriku nebo do sladkých paprik přidat feferonku. Na papriku položíme podušené hovězí maso a zakryjeme ho zbytkem brambor. Na brambory dáme několik hoblinek sádla nebo je potřeme olejem.

4

Vše zakryjeme poklicí nebo alobalem a vložíme do předehřáté trouby. Pečeme při teplotě 200 °C do změknutí brambor i masa. Na závěr zvýšíme teplotu na maximum a odstraníme poklici, aby se vytvořila zlatá kůrka. Guláš bude hotový asi za hodinu. Přeji dobré chutnání.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3
Average: 3 (2 votes)