Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit zdravá rynglová povidla pečená v troubě | recept

Zdravá rynglová povidla pečená v troubě | recept. Pokud si nevíte rady, co si počít s přezrálými rynglemi, můžete vyzkoušet náš recept na rynglová povidla pečená v troubě. Příprava je velmi jednoduchá a povidla budete mít rychle hotová. Postup naleznete na následujících řádcích.

Co je potřeba

  • 2 kg velmi zralých až přezrálých rynglí
  • 2 lžíce jablečného octa
  • 500 g třtinového cukru
  • Koření na dochucení (např. hřebíček, skořici, badyán, vanilka či hotové perníkové koření apod.) – není nutné
  • Vysterilizované zavařovací skleničky
1

Ryngle obsahují velké množství vitamínů skupiny B, vitamínů A, C a E, draslíku, železa, fosforu, vápníku a mnoho dalších cenných látek. Nalezneme v nich také spoustu vlákniny, jsou tedy výborné pro očistu střev. Ryngle také mimo jiné pomáhají snižovat krevní tlak, mají močopudné účinky, zvyšují imunitu, zpomalují stárnutí organismu a předchází vzniku rakoviny.

2

A jaký je postup?

Ryngle omyjeme, vypeckujeme a rozmixujeme ponorným mixérem na kaši. Tu poté smícháme s octem a přelijeme ji do vyššího pekáče.

3

Pekáč vložíme do trouby vyhřáté na 220 °C a bez míchání ryngle pečeme 20 minut. Poté přisypeme polovinu třtinového cukru a opět bez míchání pečeme 15 minut. Tento postup zopakujeme se zbylým množstvím cukru a znovu dáme na 15 minut péct.

4

Povidla nakonec promícháme s mletým kořením. Provedeme talířovou zkoušku, a pokud se nám povidla zdají příliš řídká, přidáme do nich lžičku kyseliny citronové.

5

Horkými povidly plníme čisté zavařovací skleničky a důkladně je zavíčkujeme. Poté skleničky otočíme dnem vzhůru do vychladnutí. Povidla nemusíme zavařovat, pokud tento způsob preferujete, postačí 10 minut při 85 °C.

  • Pokud povidla nejsou určena pro děti, je skvělé je dochutit a zároveň zakonzervovat rumem.
  • Místo rynglí můžete samozřejmě použít také švestky a další druhy ovoce.
Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak zavařit cuketu na kyselo | recept
Pokud se potýkáte s přebytkem cuket, pak je tento článek, jak zavařit cuketu na kyselo, určen právě pro Vás. Pro zavařování cuket na sladkokyselo bude…
Jak zpracovat úrodu dýně Hokkaidó
Jak připravit pikantní džuveč
Jak připravit pikantní džuveč | recept na srbské rizoto. Džuveč je jídlo ze směsi rýže, zeleniny a také masa. Podle doložených historických pramenů má…