Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit zdravé svačinky pro školáky | rady a tipy

Jak připravit zdravé svačinky pro školáky | rady a tipy. Potřebujete inspirovat, jak připravit zdravé a pestré svačinky pro školáky? Jestli vám již dochází fantazie, nebo máte děti ,,nežerky", rádi vám poradíme. Nezapomínejte, že se jí i očima a u dětí to platí dvojnásob. Když se jim jídlo bude líbit, zbaští i zdravou svačinku s chutí. Je to dobrý základ do života, protože právě v mládí si vytváříme stravovací návyky a zvykáme si na různé chutě. A právě v prvních školních letech je poslední šance, jak ovlivnit to, co naše dítě jí. A když si děti zvyknou na vyváženou, pestrou stravu, občasná konzumace „prasečárniček“ jim neublíží.

 

Co je potřeba

  • čerstvé potraviny
  • různá vykrajovátka
  • krabička na svačinu a lahvička

 

1

Obal je důležitý a proto si pořídíme hezkou krabičku na svačinu. Dnes je v obchodech velký výběr v různých velikostech. Dobrý nápad jsou krabičky, které mají možnost výměny spodního obrázku v krabičce. Děti si buď sami mohou nakreslit obrázek, nebo se naopak těšit, co uvidí, až svačinu sní.

 

2

A teď trocha inspirace, co dát do krabičky. Řídíme se nejen chutí dítěte, ale snažíme se postupně zařazovat vyvážený poměr ovoce, zeleniny, bílkovin a sacharidů. Ze zeleniny dáme například kousek rajčete. Přidáme balkánský sýr, nakrájené jablíčko, celozrnný chléb se sýrem vykrojený do různých tvarů. Nakonec ještě menší müsli tyčinku, kdyby dítě mělo chuť na sladké.

 

3

Další možností je pomeranč, který oloupeme a rozdělíme na jednotlivé měsíčky, aby se lépe jedl. Přidáme rohlík s lučinou a šunkou a jablíčko nakrájené na kousky. Pokud dítě nemá problémy s nadváhou, přidáme i kousek sladkého pečiva, třeba šáteček s tvarohem.

 

4

Děti mají rády barevné svačinky, tak nezapomeneme zeleninu obměňovat i podle barev. Tentokrát připravíme mrkev vykrájenou na různé tvary a housku s pomazánkou. Přidáme hrst kešu oříšků a pár měsíčků grepu.

 

5

Nakrájíme nebo vykrájíme salátovou okurku, přidáme celozrnný rohlík se šunkou či sýrem. Ovocnou složku může tvořit mandarinka a několik kuliček hroznového vína. Sladkostí je malá figurka z kvalitní hořké čokolády.

 

6

Připravíme pár kuliček hroznového vína a malin nebo borůvek. Přidáme sýrovou tyčinku a housku se šunkou. Sladkostí tentokrát bude menší müsli tyčinka.

7

Krabičku naplníme sýrem, kousky ovoce a přidáme pár kešu oříšků. Dále zvolíme krekry se šunkou a okurkou a přidáme kousek kvalitní čokolády.

 

8

Naše děti milují sýrovou tyčinku,ke které přidáme rohlík se šunkou a listem čerstvého salátu. Na kousky nakrájíme jablíčko a sladkostí bude několik gumových medvídků.

9

A co třeba toust se šunkou a sýrem, hruška nakrájená na měsíčky, kešu oříšky a paprika.

10

Do krabičky dáme sýr, směs různých oříšků, rozinek a brusinek, malý perníček, celozrnný rohlík s tvarohovou pomazánkou. Sladká tečka bude menší ovocná tyčinka.

11

Kousek sýra, rohlík se syrečkem, termix nebo jogurt a nakrájená hruška, hroznové víno. Sladká tečka bude perník.

12

Jogurtový nápoj, celozrnná houska, nebo chléb se sýrem a listem salátu. Nakrájené mango na kostičky, mandarinka. Přidáme malou sladkost.

13

Ke svačině vždy přidáme lahvičku s ovocným čajem nebo vodou s citronem.

Autor: Jana P.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na zdravou svačinu | rady a tipy
Jak na zdravou svačinu | rady a tipy. Svačit nebo nesvačit? Děti by rozhodně měly mít svačinu dopoledne ve škole a další odpoledne, zvlášť pokud…
Teď už vám neuteče žádný recept nebo návod.

Všechny nové recepty, sezónní rady, tipy a návody najdete v pravidelném JakTak zpravodaji ve své e-mailové schránce. ZDARMA.