Co je potřeba

- ledový nebo hlávkový salát
- rajčata
- 2 natvrdo vařená vejce
- malá cibule
- malá naložená okurka
Zálivka:
- olej
- ocet
- sůl
- hořčice
- podle uvážení mletý pepř

1

Na salát si připravíme rajčata. Rajčata mohou být jakékoli odrůdy, velká, cherry i různobarevná. Vzhledu salátu to prospěje. Salát může být také různý – ledový, listový, vyhýbáme se ale nahořklým druhům.

2

Rajčata pokrájíme na kousky, cherry rajčata na poloviny. Semena, pokud nás nezlobí žlučník, necháme v plodech. Žlučníkáři si rajčata oloupou a semena odstraní. Ledový salát se může krájet nožem na proužky, ostatní druhy salátů natrháme rukou na kousky.

3

Cibuli a sladkokyselou okurku velmi jemně nakrájíme, případně nastrouháme. Lidé s citlivým zažíváním si mohou cibuli spařit horkou vodou, pak jim nebude způsobovat potíže. Tyto suroviny lze nastrouhat na struhadle, ale cibule někdy zhořkne :(

4

Na zálivku si připravíme co nejkvalitnější, nejlépe zastudena lisovaný olej. Já dávám přednost olivovému, lékaři doporučují raději slunečnicový. Ocet buď vinný, ovocný nebo balsamico. Nedoporučuji klasický lihový 8%, ten si schováme na konzervování zeleniny. Hořčice se hodí dijonská nebo jiná lehce pálivá.

5

V misce metličkou vyšleháme 3 polévkové lžíce oleje, 1,5 lžíce octa, 1 lžičku hořčice, sůl a pepř. Šleháme do krémové konzistence. Pak do této směsi vmícháme nakrájenou cibuli a okurku.

6

Rajčata a salát promícháme se zálivkou. Část rajčat a list salátu necháme stranou na ozdobu. Na talíř položíme list salátu, na něj navrstvíme salát a ozdobíme zbylými rajčaty a vejcem natvrdo. Vejce natvrdo můžeme pokrájet na kostičky a salát jím posypat, nebo zdobíme vaječnými plátky. Jestliže k salátu přidáme grilovaný plátek masa, máme plnohodnotný oběd nebo večeři.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3
Average: 3 (2 votes)