Přejít k hlavnímu obsahu

Jak se vyhnout vaginální mykóze | rady

Jak se vyhnout vaginální mykóze | rady. Vaginální mykóza je nepříjemné ženské onemocnění, které je nejčastěji způsobováno kvasinkou Candida albicans. V našem těle žije mnoho jiných organismů (např. právě kvasinky či určité bakterie). V pochvě je pH, jež zaručuje optimální prostředí právě pro všechny našemu zdraví prospěšné mikroorganismy. Pokud je toto pH narušeno, tak lehce dojde k přemnožení kvasinek a ty způsobují další problémy jako je třeba právě kvasinková infekce.

1

Příznaky

Hlavním příznakem je nepříjemné svědění a pálení v intimních partiích. Stydké pysky mohou být zarudlé a oteklé. Může se objevit výtok, ale bude bílý či tvarohovitý. Každá žena, která již někdy mykózu měla, jistě pozná, že zánět opět dorazil. Příznaky jsou totiž nezaměnitelné.

2

Léčba

Navštivte svého gynekologického lékaře, který vám udělá potřebné vyšetření a předepíše léky. Nejčastěji to jsou různé masti, které se aplikují kolem stydkých pysků nebo tabletky, jež se zavádějí do pochvy. Ty většinou problém vyřeší. Nečekejte až do té doby, kdy už je bolest silná, ale navštivte gynekologa hned. Tyto problémy má mnoho žen, tak se za ně nemusíte stydět.

3

Příčiny

Častou příčinou, která způsobuje vaginální mykózu, je užívání antibiotik. Nabourají přirozené poševní prostředí a tím pádem se mohou přemnožit kvasinky. Může ji však způsobit i hormonální antikoncepce. Vznik infekce podporuje vlhké a zapařené prostředí, špatná hygiena, stres či špatný pitný režim.

4

Prevence

Ihned po vykoupání v bazénu si svlékněte mokré plavky, jestliže jste u moře, tak to tolik nevadí, protože slaná voda má blahodárné účinky. Na intimní hygienu vždy používejte speciální gely s vyváženým pH určené pro intimní partie. Po pohlavním styku se důkladně umyjte. Nezapomínejte se v horkých letních dnech přiměřeně oblékat, zánět může být způsoben i zapařením.

5

I když je vaginální mykóza ženské onemocnění, může se přenést pohlavním stykem na vašeho partnera. U něho se však žádné příznaky nemusí projevit, a přesto na vás nemoc může znovu přenést při dalším pohlavním styku. Pokud tomu tak je, tak vyhledejte pomoc lékaře.

Rozhodně kvasinkovou infekci nepodceňujte. Pokud ji nebudete léčit, tak vám může způsobit jiné zdravotní komplikace.
Vždy navštivte lékaře.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak poznat meningokoka | rady
Jak bojovat s přejídáním | rady
Jak na mluvení ze spaní | rady
Jak se zbavit alergie | rady
Jak se zbavit migrény | rady