Přejít k hlavnímu obsahu

Jak se zbavit lupů ve vlasech

28. Březen 2020

Zbavit se lupů ve vlasech není vůbec jednoduché, to potvrdí každý, kdo se s tímto kožním problémem potýká. Lupy a jejich příčina? Příčinu můžete hledat v příliš častém mytí vlasů, mytí vlasů příliš horkou vodou či vysoušení horkým vzduchem, prudkých změnách teplot, nedostatku minerálů nebo vitamínů (např. vit B, zinek, selen...). Příčiny vzniků lupů ale hledejte i ve stresu nebo ve špatné stravě. Nakonec mohou lupy signalizovat i vážnější zdravotní problémy nebo sníženou obranyschopnost. Pokud se vám zbavit lupů nepodařilo ani pomocí přípravků v drogériích nebo v lékárnách, nebo prostě jsou pro vás drahé, zkuste se zbavit lupů lidovými recepty – babské rady jsou mnohdy nad zlato.

Co je potřeba

bylinky dle rozpisu
hygienické pomůcky

1

Vlasy nejprve umyjeme nedráždivým šamponem a pak oplachujeme či promýváme bylinným odvarem. Je dobré také nechat vlasy po koupeli přirozeně oschnout a nepoužívat fén. Mějme trpělivost, protože musíme vydržet nejméně čtyři týdny, než se projeví nějaké zlepšení. Vlasy koupeme v bylinkách dvakrát týdně.

2

Osvědčeným prostředkem pro regeneraci vlasů a proti tvorbě lupů je březová voda. Koupel v odvaru z jejich jarních listů zase podporuje růst vlasů, zlepšuje pružnost a dodává lesk. Na jeden litr vařící vody potřebujeme 100 g sušených listů břízy. Necháme asi 20 minut louhovat a zchladlým nálevem vlasy oplachujeme.

3

Obdobně si připravíme nálev z heřmánku. Ten brání jak nadměrnému maštění vlasů, tak i tvorbě lupů. Navíc zesvětluje i barvu vlasů. Podobně jako heřmánek působí i rmen. 15 g sušené drogy přelijeme dvěma litry vroucí vody, necháme 15 minut odstát, přecedíme a zchladlým nálevem proplachujeme světlé vlasy. Budou nejen bez lupů, ale získají přirozený lesk a pružnost.

4

Na jaře si můžeme připravit odvar ze zelených lístků a mladých pupenů olše lepkavé. Použijeme 50 g drogy na půl litru vody, necháme krátce přejít var a odstavíme. Odvar pomáhá nejen proti lupům, ale také zamezuje tvorbě mazu a padání vlasů. Používáme však pouze jednou týdně.

5

Jeden z lidových receptů původem z Itálii doporučuje vetřít do pokožky kvalitní teplý olivový olej a hlavu zabalit do ručníku namočeného do teplé vody. Nechá se alespoň dvacet minut působit, pak se důkladně omyje. Varianta doporučuje nahřát hlavu nad teplou párou.

6

Další z domácích receptů doporučuje připravit si na mastné vlasy šampón vlastní výroby. Vezmeme jedno vajíčko a smícháme je s polévkovou lžící rumu a šťávou ze dvou citrónů. Pěnu musíme rovněž nechat chvíli působit a potom mytí obvyklým způsobem dokončíme.

7

Lidová kosmetika také radí namočit vlasy důkladně kefírem a zároveň jej lehce vmasírovat do pokožky. Hlavu zabalíme na půl hodiny do ručníku a teprve potom umyjeme šampónem určeným pro mastné vlasy.

Autor: jezzina
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pečovat o pleť v zimě
Jak na vlasové zábaly
Jak čerpat energii ze stromů
Jak na citlivé zubní krčky