Co je potřeba

přípravek na odvšivení z lékárny, velmi hustý hřeben

1

Zajděte si do lékárny pro vhodný přípravek na odvšivení. Doporučuje se odvšivovací kůru zopakovat ve více než týdenním intervalu. Poraďte se s personálem lékárny, který přípravek na vši bude nejvhodnější pro „oběť“ vší.

2

Aplikujte přípravek na vši podle návodu. Poté důkladně odstraňte hnidy, což jsou hnědá vajíčka vší. Nejlepší postup je ten, že vlasy umyjete teplou vodou s trochou octa. Pod vlasy dáte ručník či noviny a hodně hustým hřebenem (i ten prodávají v lékárnách, ale můžete využít také běžný hřeben, co máte doma) opatrně a hodně důkladně vyčesávejte vlasy. Některé hnidy jdou velmi těžko odstranit, problematické jsou zejména partie kolem uší, kde budete muset občas i nějaký vlas ustřihnout. Tuto část procesu rozhodně nepodceňujte. Může se totiž stát, že některá z hnid přežije a zavšiví vlasy znovu.

3

Vlasy po dobu minimálně tří týdnů každý den kontrolujte a pročesávejte. Pokud se v dětském kolektivu vyskytují vši pravidelně, prohlížejte dětské hlavičky o to častěji. Pokud nezabral prostředek na vši z lékárny (např. šampón na vši), kupte si jiný. Vši si totiž mohou časem vypěstovat rezistenci. Někteří lidé doporučují mýt si hlavu šamponem s olejem z čajovníku. Ten má údajně vši odpuzovat, a tím působit preventivně.

Varování

Pozor, aby se infekce znovu neopakovala! Dezinfikujte hřebeny, kterými jste vlasy pročesávali, důkladně vyperte a vyžehlete všechen textil, se kterým přišla hlava do kontaktu (ručníky, ložní prádlo, čepice, atd.)

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (2 votes)