Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si upéct jehněčí hřbet | recept

Jak si upéct jehněčí hřbet | recept. Nejen na Velikonoce, ale i kdykoliv během roku, si můžeme jídelníček zpestřit vynikajícím pokrmem z jehněte. Jedná se o dietní, výborné maso a v této úpravě chutná opravdu každému. Podle našeho receptu to určitě zvládnete. V článku najdete i recept na chlupaté knedlíky, které jsou, společně se špenátem, ideální přílohou. 

Co je potřeba

  • jehněčí hřbet
  • pesto z medvědího česneku
  • česnek, cibule
  • sůl
  • špek
  • olivový olej

na chlupaté knedlíky:

  • 1 vejce
  • 800 g brambor
  • 250 g polohrubé mouky
1

Jehněčí hřbet pečlivě odblaníme a očistíme. Maso osušíme, osolíme a poklademe plátky špeku a plátky cibule.

2

Vložíme do remosky (můžeme péct i v troubě) a pečeme na 3 lžících olivového oleje na menší teplotu asi 3 hodiny.

3

Během pečení maso několikrát obrátíme a podle potřeby podléváme vodou.

4

Asi čtvrt hodiny před dopečením do masa vetřeme pesto z medvědího česnekuPřidáme i česnek nakrájený na malé kousky.

Recept na pesto najdete třeba zde https://www.jaktak.cz/jak-zhotovit-pesto-z-medvediho-cesneku-recept.html

5

Podáváme se špenátem a chlupatým knedlíkem.

6

Recept na chlupaté knedlíky je také poměrně jednoduchý.

7

Oloupané syrové brambory nastrouháme. Část vody slijeme. Do brambor vmícháme vejce, osolíme a přidáme mouku. Musíme získat husté těsto.

8

Knedlíky vykrajujeme lžící namáčenou ve vodě a pokládáme na látkovou utěrkou vyložený pařák.

9

V páře vaříme přibližně čtvrt hodiny. 

Jehněčí hřbet, chlupaté knedlíky a k tomu špenát připravený podle vaší chuti, výborný oběd nejen na Zelený čtvrtek. A ještě tradiční dovětek: nezapomeňte hlavní ingredienci LÁSKU!

Autor: Jana P.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak udělat skopovou pečeni | recept
Jak udělat skopovou pečeni | recept. Skopové maso podáváme na vyhřátých talířích a horké, protože skopový lůj rychle stydne a tuhne již při pokojové t…
Jak udělat jehněčí žebírka | recept
Jak udělat jehněčí žebírka | recept. Jehněčí maso patří mezi tradiční pokrmy ve většině zemí Evropy, jelikož ovce se zde chovají už jedenáct tisíc let…