Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si užít Londýn | recept

Jak si užít Londýn  | recept. Londýn je jedním z největších měst minulosti i současnosti. Londýn je bezpečným a příjemným místem na denní procházky. Využijte skvělého metra, kterému se zde říká Tube a objevujte památky tohoto vzrušujícího města.

Co je potřeba

fotoaparát

pohodlné boty

průvodce

1

Čtvrť City : Navštivte velkolepou katedrálu sv.Pavla, což je mohutná, velkolepá stavba obklopená hřbitovem. Katedrála je otevřena každý den kromě neděle. Najdete ji u stanice metra St.Paul´s. Platí se zde vstupné.

2

Čtvrť City : Od hlavního vchodu katedrály pokračujte po Ludgate Hill a pak po Fleet Street. Odbočte doleva po Hind Court a pokračujte na Gough Square, kde se nachází dům Dr. Samuela Johnsona. Což byl anglický slavný lexikograf. Otevřeno denně kromě neděle. Stanice metra Temple.

3

Čtvrť City : Nedaleko stanice Chancery Lane můžete obdivovat Lincoln´s Inn - domy a nádvoří nejstarší ze čtyř právnických kolejí. Zavřeno sobota a neděle.

4

Westminster a West End: Katedrála Wesminster Abbey je největším a nejkrásnějším gotickým chrámem v Londýně. Uskutečnilo se zde 38 korunovací. Katedrála se nachází u stanice metra Westminster, St.James´s Park. Vstupné se platí u velké severní brány. Na východní straně kostela jsou kaple, kde odpočívají vladaři.

5

Westminster a West End: Buckinghamský palác byl postaven roku 1703 pro vévodu Buckinghama. Jedna z atrakcí je výměna stráží (11:30 denně od května do července a každý druhý den od srpna do dubna). Palác je zavřen od října do července. Stanice metra Green Park, St.James´s Park.

6

Westminster a West End: Národní Galerie je nejváznamější londýnskou galerií, v níž je umístěna jedna z největších sbírek seberoevropského malířství. Vstupné pouze na zvláštní výstavy. Otevřeno každý den, ve středu i večer. Stanice metra Charing Cross.

7

Westminster a West End: Dalšími památkami v této oblasti jsou Big Ben, Parliament Square, Palace of Westminster, kostel sv. Markéty, Trafalgarské námestí a jiné.

8

Bloomsbury: Jedno z největších muzeí na světě se nachází v oblasti Bloomsbory. Muzeum se rozkládá na třech hlavních podlažích. Vyzvědněte si mapu muzea v informacích a vyberte si to, co chcete vidět. V muzeu se platí pouze dobrovolný příspěvek. Nachází se u stanice Holborn.

9

Pro odpočinek a na příjemnou procházku si zajděte do některého z londýnských parků jako je Hyde Park a Kensington Gardens. Dalším parkem je Green Park a St. James´s Park.

10

Kensington: Zde se nachází rezidence prince Charlese Kensingtonský palác. Můžete se projít po zahradě a zajít si na čaj do nedaleké oranžerie. Platí se vstupné.

11

Londýnský tower byl symbolem soudních procesů, věznění a mučení. Tato památka patří k jedné z nejnavštěvovanějším. Můžete se zde také setkat se strážci Beefeatry. Stanice metra Tower Hill. Platí se také vstupné.

12

Další zajímavá místa : Chelsea - módní čtvrť, která se nachází na severním břehu Temže. V místní budově Royal Hospital bydlí penzisté, staří vojáci.

13

Hampstead: v severní části Londýna, se rozkládá oblast lesů, luk, rybníků a mokřin. Můžete zde navštívit hospodu Jack Straw´s Castle.

Autor: Kopretina
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak poznat Vatikán | rady
Jak poznat Vatikán | rady. Říká se, že všechny cesty vedou do Říma, pokud i vaše cesta povede do Říma, tak vás čeká rozmanitý záži…
Jak si užít Tyrolsko po celý rok | rady
Jak si užít Tyrolsko po celý rok | rady. Tyrolsko si většina lidí spojuje s lyžováním, jelikož se sem sjíždějí lyžaři z celé Evropy, ovšem místní kraj…
Jak se nezamilovat do Amsterodamu | tipy
Jak se nezamilovat do Amsterodamu | tipy. Amsterodam je největší holandské město na řece Amstel, která se ve městě vlévá do moře, resp. do kanálu spoj…