Co je potřeba

jízdenka, letenka
fotoaparát
pohodlné boty

1

Doprava
Letecky se spoleností click4sky.com, let trvá asi hodinu a dvacet minut.
Nebo vlakem z Prahy, a za 11 hodin jste na místě.

2

Dominantou města je hrad, který se tyčí nad centrem města. Z Prešernova náměstí je to pět minut chůze k lanovce, která vás na hrad vyveze. Lanovka vás vysadí v hradním „podzemí“. Uvnitř hradu se nachází historické muzeum, galerie současného umění a věž, ze které se Vám naskytne výhled na celé město.

3

Cesta k hradu vede kolem Prešerenova náměstí, kde naleznete barokní františkánský kostel Zvěstování Panny Marie a se slavným Trojmostím, které postavil Josip Plečnik.

4

Přímo u Trojmostí je pravá, téměř lázeňská, kolonáda, která je součástí „areálu“ tržnice.
V centru města se každý den v dopoledních hodinách konají trhy s místní zeleninou a ovocem.

5

Typickým jídlem je pljeskavica, která má své různé obměny. Na tuto pochoutku si zajděte do menší restaurace, kde vás večeře vyjde na 10-15 eur.

6

Od pobřeží je Lublaň vzdálena jen dvě a půl hodiny cesty vlakem. Úroveň vlaků je zde lepší než v Čr. Kupte si jízdenku do Koperu, kde přesednete na autobus do Pirana.

7

Pirano se rozkládá na poloostrově a je pokládáno za nejkrásnější přístavní městečko.

Varování

Pokud pojedete vlakem, buďte připraveni, že vlak má pravidelně určité zpozdění.

Klíčová slova

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4
Average: 4 (2 votes)