Co je potřeba

občanský průkaz (pas)
silné opalovací krémy
fotoaparát
dobrou náladu

1

Počasí
Sezóna zde začíná již v dubnu a končí koncem října.
Od rána teploty šplhají přec 30°C a po obědě do 6 hodiny vane příjemný vítr, který bývá nebezpečný pokud se zrovna opalujete, může totiž zastřít sluneční pálení, proto buďte opatrní a se sluníčkem to nepřehánějte. Zajděte si raději na osvěžující Sangriu nebo pivo San Miguel.

2

Pláže
Na jižní části ostrova se nachází letovisko Arenal. Nacházejí se zde pouze písečné pláže s jemným pískem, s půjčovnami lehátek a s vodními sporty. Tato písčitá pláž se táhne několik kilometrů směrem k hlavnímu městu.
Na severní části ostrova se pak nachází pláže s většími kousky kamínků. Na západní části leží hory a pláže jsou zde tvořeny pouze malými zátokami, které jsou často přístupné pouze z moře.

3

Obchody
Podel celé oblasti Arenal se táhne promenáda plná obchodů, supermarketů, restaurací, barů a diskoték. Tato oblast je vhodnější pro mladé skupinky, pro studenty a pro ty, co vyhledávají zábavu a ruch města.
Nedaleko promenády se také nachází větší supermarket, kde jsou ceny nižší než-li v obchodech na pláži

4

Parky
Nedaleko Arenalu (pěšky cca 20 minut) se nachází Aqualand - vstupné je 24 euro pro dospělé, pokud příjdete do parku znovu zaplatíte pouze 9 eur. Doporučuji si zajít do Infocentra, které se nachází v centru Arenalu, kde dostanete mapky a slevy do Aquaparku (3 eura na osobu). Dále je v této oblsti Marineland - kde můžete shlédnout krmení žraloků a nespočet různorodých rybiček. Tento park je vhodný pro rodiny s dětmi. Dalšími parky jsou pak Western park - obdoba Aqualandu a Park s Delfíny.

5

Doprava
Velmi turisticky oblíbenou variantou je půjčení kol. Půjčení kol stojí od 6 eur do 8 eur podle druhu kola a to na celý den. Na Mallorce jsou vybudované cyklistické stezky a jsou rozděleny podle náročnosti terénu. Jedna oblíbená a nenáročná vede přímo z Arenalu do hlavního města, zabere Vám méně než 2 hodiny.
Další možností je využít autobusovou linku 25 a 15, která staví na každém rohu a odveze Vás přímo do hlavního města, oba autobusy odjíždí z promenády.
Dále si můžete půjčit auto - např. Toyota stojí 63 eur na 3 dny včetně pojištění (bez benzínu.)

6

Výlety
Jednou z oblíbených aktivit na ostrově je rybaření či projížďka na katamaránu, kde Vás čeká grilování a koupání na druhé straně ostrova.
Mallorca se také může pochlubit rozsáhlým komplexem podzemních jeskyň, které jsou také označované jako Dračí jeskyně.
Jedním z dalších krásných měst je město Valdemosa, které se nachází v hornaté části ostrova a dalšími zajímavými vesničkami, jsou rybářské zátoky a vecničky na severo-východní části ostrova.

7

Palma De Mallorca
Na procházku městem Vám vystačí půl dne. Palma má i své malé metro a podzemní vlakovou dopravu, musím podotknout, že velmi moderní.
V Palmě naleznete mnoho starých památek, úzkých uliček a nespěchajících malorčanů zaplňujících kavárny na ranní kávu či odpolední siestu. Zde platí zásady - nikam nespěchat, ale vychutnávat.

Varování

Pozor na kapsáře, ti jezdí často v autobuse č. 25

Klíčová slova

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4
Average: 4 (2 votes)