Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si vypracovat široká záda | rady

Jak si vypracovat široká záda | rady. To čím je dřep pro nohy, je zase mrtvý tah pro záda. Tento cvik zabírá snad na každý sval v těle, proto je ohromně důležitý. Dodá vašim zádům objem a sílu. Ale co když chceme mít záda široká, pěkně do tvaru písmene V? Odpověď zní, budeme dělat shyby (přítahy k hrazdě).

Co je potřeba

Hrazda

1

Čím víc na široko shyby děláme, tím víc zabírají záda a rozvíjí se jejich šířka, ale tím je také cvik těžší. Když jsem začínal posilovat, neudělal jsem ani jeden pěkný shyb a podobně na tom bude zřejmě většina začátečníků. Co tedy dělat? Dobrou přípravou na shyby je přitahování horní kladky. Provádí se dvěma způsoby, buď přitahujete osu k hrudi, nebo k zátylku.

2

Další fází, když se chceme dopracovat ke shybům, je věž, na níž si nastavíte protizávaží. Pokud v posilovně není, požádejte partnera, aby vás nadlehčoval.

3

Předpokládám, že už jste svůj široký zádový a oblý sval trochu probudili z dlouhého spánku a jste připraveni vrhnout se samostatně na shyby. Základem je dbát na správnou techniku. A jak správný shyb vypadá? Uchopte hrazdu co nejvíce na šířku, palce mějte souběžně s prsty (nikoli v opozici), prověste se a silou zádových svalů se přitáhněte až k bradě. Je nutné soustředit se na své zádové svaly, aby se při pohybu zapojovaly co nejvíce a všechnu práci nevykonávaly pouze paže. Cvik musí být proveden čistě a silou, pokud se nahoru domrskáte a dosmýkáte, není to žádný shyb.

V počátcích neshybujte na série, ale dejte si vždy předsevzetí, že za trénink uděláte třeba 20 technicky pěkných shybů.

Před posilováním se rozcvičte a po tréninku nevynechte strečink!

Autor: Marrp
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vyzrát na prsní svalstvo | rady
Jak na objemový trénink | rady
Jak posilovat nohy | návod
Jak vyrýsovat svalstvo | rady