Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si vyrobit domácí mascarpone | recept

26. Květen 2019

Domácí mascarpone | recept. Mascarpone je jemný krémový sýr původem z italské Lombardie. Má sladkou jemně oříškovou chuť a používá se k výrobě sladkých dezertů i k náhradě másla. Velmi snadno přejímá pachy, proto je důležité oddělené skladování od jiných aromatických jídel. Mascarpone se v současnosti nevyplatí vyrábět doma, v obchodech je ho dostatek za příznivou cenu. Jestliže ale dostanete koupit smetanu za výhodnou cenu, nebo máte možnost obstarat si smetanu z farmy, zkuste to. Není to tak složité.

Co je potřeba

  • 1 l smetany ke šlehání (33 % tuku a více)
  • 5 ml vinného octa nebo citronové šťávy
  • kuchyňský teploměr
1

Smetanu vlijte do misky a tu pak „posaďte“ na hrnec s vodou tak, aby se miska se nedotýkala dna. Vodu v hrnci pod miskou uveďte do varu a smetanu zahřejte na 87 °C, avšak ne víc než 90 °C. Během zahřívání ji míchejte. Po dosažení správné teploty zmírníme var a 10 minut za stálého míchání teplotu udržujeme.

2

Pak ke smetaně přidáme odměřené množství vinného octa nebo citronové šťávy. Lehce směs mícháme, dokud se nezačne srážet. Poznáte to tak, že se ve smetaně objeví syrovátka a hmota zhoustne. Syrovátky není mnoho, objevuje se při míchání, je to nažloutlá tekutina. V tomto okamžiku sejmeme hrnec s miskou z plotýnky, zakryjeme poklicí a necháme 10 minut odstát, aby se hmota ještě více zahustila.

3

Připravíme si síto a vysteleme ho filtračním papírem nebo namočeným tenkým plátýnkem. Někdo doporučuje zdravotnickou gázu několik vrstev na sobě. Hmotu nalijeme do síta a necháme směs volně vykapat. Nijak ji nestlačujeme, necháme ji tak. Odkapanou tekutinu nevyléváme, ale uschováme.

4

Po vychladnutí na pokojovou teplotu mascarpone přendáme do misky s uzávěrem a necháme 24 hodin v chladničce. Po této době bude mít správnou konzistenci. Bude-li mascarpone příliš husté, můžeme ho zředit trochou odkapané syrovátky, kterou jsme si uschovali. Doma připravené mascarpone by se mělo spotřebovat do tří dnů. Ať Vám chutná!

Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články