Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat broskvové řezy | recept

Recept na broskvové řezy. Broskvové řezy jsou pikantní zákusek, kterým můžeme své blízké potěšit celoročně. Náš recept na broskvové řezy počítá s čerstvými i s naloženými broskvemi. Jako všechny zákusky s ovocem, i broskvové řezy nelze skladovat delší dobu. Jak udělat broskvové řezy? Třeba podle našeho receptu.

Co je potřeba

Suroviny podle návodu
Čerstvé nebo kompotované broskve
Vybavená kuchyně

1

Broskvové řezy jsou jemný cukrářský výrobek, jehož korpus je tvořen piškotovým těstem. Další vrstvu tvoří čerstvé nebo kompotované broskve, které jsou překryty smetanovou žloutkovou hmotou.

2

Ze čtyř bílků vyšleháme velmi tuhý sníh (nesmí vypadnout z mísy). Ve větší míse ušleháme čtyři žloutky s polovinou hrnku moučkového cukru. Žloutková pěna musí být skoro bílá. Do žloutkové pěny střídavě přidáváme po lžicích sníh a přisypáváme pomalu půl hrnku polohrubé nebo hrubé mouky.

3

Menší plech nebo jinou vhodnou pečící formu vymažeme tukem a vysypeme strouhánkou nebo polohrubou moukou. Piškotové těsto přelijeme do formy a upečeme – trvá to tak deset minut. Vyndáme z trouby a na plechu (ve formě) necháme vychladnout.

4

Oloupeme čtyři broskve a nakrájíme je na měsíčky. Nebo otevřeme broskvový kompot, broskve necháme dobře okapat a také je nakrájíme na dílky.

5

Do rendlíku nalijeme jeden a půl hrnku mléka. Odebereme z toho asi osm lžic, ve kterých necháme nabobtnat balíček želatiny bez příchuti. Do mléka zašleháme tři žloutky, přidáme tři čtvrtě hrnku moučkového cukru, jeden vanilkový cukr. Rendlík postavíme do vodní lázně a mícháme až do zhoustnutí. Do horké kaše přidáme nabobtnalou želatinu a dobře rozmícháme. Odstavíme, necháme vychladnout, ale chvílemi promícháváme.

6

Piškotový korpus natřeme slabou vrstvou pikantní marmelády (rybíz, meruňka, ostružina) . Kdyby byla marmeláda moc hustá, dáme misku s marmeládou na chvíli do mikrovlnky (asi na půl minuty), aby se lépe roztírala. Na marmeládový nátěr poklademe měsíčky broskví.

7

Ušleháme jednu smetanu (30%). Vmícháme ji do prochladlé žloutkové hmoty, kterou nalijeme na broskve. Plechem s moučníkem několikrát cukneme, aby hmota dobře zatekla mezi dílky ovoce. Dáme do ledničky na několik hodin vychladnout.

8

Broskvové řezy podáváme na dezertním talířku a přikládáme k nim dezertní vidličku nebo lžičku na zákusky.

Jestliže jsou čerstvé broskve příliš tuhé, chvíli je podusíme v mírně přislazené vodě, aby změkly. V nálevu je necháme vychladnout, a teprve pak je dáme vykapat.

Autor: eliska1544
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct Šalamounovy řezy | recept
Šalamounovy řezy | recept. Tento recept na Šalamounovy řezy znám již odmalička. Vcelku brzy jsem ho pak začala péct sama, je to šťavnatý koláč, který…