Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat dezert z dýně s karamelem

22. Říjen 2020

Jak udělat dezert z dýně s karamelem | recept na dezert z dýně v karamelu. Výjimečné Hokkaido tentokrát připravené jako dezert báječně doplní Vaše dýňové menu. Na sladko připravená dýně velmi mile osloví Vaše chuťové buňky. A může se s nimi přátelit v hojnější míře, jelikož se vlastně jedná o takovou „zdravější“ verzi sladkého dezertu. Příprava navíc nezabere moc času a je celkem snadná, ani karamelu se není třeba obávat.

Co je potřeba

  • 1 ks dýně Hokkaido (cca 1 kg)
  • 200 g třtinového cukru
  • 80–100 ml smetany ke šlehání
  • ořechy – množství a výběr dle chuti (lískové, vlašské, kešu, mandle)
1

Dýni očistěte od semínek a i se slupkou dužinu nakrájejte na větší kostky.

2

Třtinový cukr rozpusťte v hrnci spolu se smetanou na řidší karamel (bude se jednat spíše o hustou omáčku). Cukr se smetanou rozpouštějte na mírném plameni za stálého promíchávání.

3

Přidejte připravenou dýni a v karamelu ji 5–10 minut poduste. Občas promíchejte.

4

Podušenou dýni přendejte na plech vyložený pečícím papírem. Pokud Vám při dušení karamel zřidl jako mne, vyndávejte kousky dýně děrovanou naběračkou, aby karamel nešel na plech všechen.

5

Na plechu pak dýni dle chuti polijte zbylým karamelem a pečte v předem vyhřáté troubě na 250 °C 15 minut.

6

Ořechy nasekejte nahrubo.

7

Upečenou dýni servírujte posypanou nasekanými ořechy, případně přelitou zbylým karamelem.

Dezert můžete dále vyšperkovat například šlehačkou, kopečkem zakysané smetany nebo zmrzliny.

Autor: Markéta
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak udělat sladký dýňový chlebíček
Jak udělat sladký dýňový chlebíček | recept z dýně na sladký čokoládový chlebíček. Poměrně vydatný, tudíž zasytí. Pečený z dýňového pyré a zakysa…