Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat léčivý smrkový sirup za studena

Smrkový sirup | recept. Mladé smrkové výhonky – jsou bohatstvím, ve kterém se ukrývá tajná léčivá síla. Pokud vás trápí kašel, bolavé průdušky, bolest končetin, svalů, či máte revma nebo zánět šlach, je nejvyšší čas vyrazit k nejbližšímu smrku a nasbírat si jeho mladé výhonky, které si na 3 týdny naložíme a po jejich vyluhování získáme léčivý sirup. Smrkový sirup můžeme užívat jak preventivně, tak i ve chvílích, kdy nás tyto neduhy budou chtít potrápit.

Co je potřeba

  • Mladé smrkové výhonky
  • Cukr (krupice)
  • Větší zavařovací sklenice
1

Pomocí nůžek ostříháme, nebo rukou natrháme mladé smrkové výhonky, jejichž jehličky ještě nejsou pichlavé. Mají dokonale šťavnatou zelenou barvu. Jejich délka by však neměla být více jak 5 cm. Výhonky omyjeme studenou vodou a necháme oschnout.

2

Poté si vezmeme větší čistou zavařovací sklenici a začneme pěchovat první vrstvu (zhruba 5 cm) mladého smrkového jehličí, kterou následně zasypeme cca 1 cm silnou vrstvou cukru a opět na ni položíme vrstvu mladého jehličí.

3

Opakujeme až do chvíle, dokud se sklenice nezaplní. Tu pak přetáhneme celofánem (ze zkušenosti nedoporučuji uzavírat např. mikroténovým sáčkem, víčkem či potravinářskou fólií), který upevníme gumičkou a postavíme na slunný okenní parapet.

4

V tuto chvíli naše práce skončila a my už můžeme jen pozorovat, jak se během 3 týdnů ve sklenici tvoří léčivá hustá šťáva. Tu slijeme přes čisté plátýnko do skleniček, pevně zavíčkujeme a uložíme na studené místo (nejlépe do ledničky). Nyní máme připravenou léčivou medicínu, kterou můžeme využít např. i v kuchyni. Osobně doporučuji přidat sirup do těsta na nekynuté lívanečky místo cukru. Smrkový sirup jim dodá výtečnou chuť a neodolatelnou vůni. Na obrázku vidíme, jak se šťáva vyluhovala zhruba za období jednoho týdne.

Autor: loglindak
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vyrobit a využít borovicový med
Borovicový med | recept. Právě nastala sezóna mladých výhonků jehličnanů. Dají se využít pro přípravu medu se skvělými léčivými vlastnostmi. Vyzkoušej…