Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat rybízový koláč s tvarohem | recept

Rybízový koláč s tvarohem recept. Rybízový koláč s tvarohem je ryze „domácký“ moučník – pro komerční pekárny je rybíz těžko dostupný. A když tak jen v určitém čase a v omezeném množství. Rybízový koláč s tvarohem doma připravujeme z čerstvého nebo zmrazeného rybízu. Jak udělat rybízový koláč s tvarohem? Nabízíme recept s použitím kynutého těsta.

Co je potřeba

Kynuté těsto podle návodu
Rozmíchaný sladký tvaroh
Čerstvý nebo zmrazený rybíz
Pečící trouba

1
Rybízový koláč s tvarohem připravujeme z kynutého těsta nebo z lineckého (křehkého) těsta. Na jiné typy těst (lité, třené, piškotové) bychom tvaroh nenamazali. Nabízený recept je na koláč z kynutého těsta.
2
Protože v rybízovém koláči s tvarohem jsou převládajícími složkami rybíz a tvaroh, není třeba připravovat nějak složité těsto a úplně postačí základní. Připravíme je z půl kilogramu hladké nebo polohrubé mouky, 100 gramů cukru, 50 gramů rozpuštěného tuku, jednoho vejce, půl balíčku droždí, asi 250 mililitrů mléka, čtvrt lžičky soli citronové kůry ze čtvrtky omytého citronu.
3
Ve vlažném mléce rozmícháme trochu cukru a mouky (odebereme z uvedeného množství) a kvasnice. Necháme je vzejít. V zadělávací nádobě smísíme sypké přísady, rozklepneme vejce, přidáme vlažný tuk (rostlinný na pečení nebo olej) a vzešlý kvásek. Vypracujeme lesklé hladké polotuhé těsto. Přikryjeme utěrkou a necháme asi půl hodiny kynout.
4
Jeden tvaroh rozmícháme s práškovým a vanilkovým cukrem. Cukru přidáváme podle chuti – začneme dvěma lžícemi, případně přidáme. Do tvarohu vmícháme jedno celé vejce, a nebo žloutek a sníh vyšlehaný z bílku (tvarohová nádivka tím trochu nabyde, sníh ji zkypří).
5
Přebereme a opláchneme rybíz. Jestliže budeme používat mražený, necháme jej jen lehce odrazit“, nerozmrazujeme docela.
6
Zapneme troubu na nejvyšší stupeň, aby se vyhřála.
7
Koláčovou formu vymažeme máslem nebo rostlinným tukem. Nevysypáváme. Z vykynutého těsta rozválíme placku a vložíme do formy, a nebo těsto přímo prsty rovnoměrně roztáhneme po celé ploše formy. Na těsto natřeme tvarohovou nádivku. Na nádivku hustě nasypeme tvaroh. Můžeme posypat drobenkou z mouky, másla a moučkového cukru, ale není to bezpodmínečně nutné.
8
Koláč vložíme do trouby, teplotu snížíme na 200 stupňů Celsia a upečeme. Doba pečení je asi 25 minut. Upečený koláč bude mít okraje zlatohnědé. Rybízový koláč s tvarohem podáváme vlažný s dezertní vidličkou jako hlavní jídlo. Nebo jej necháme vychladnout a jíme jako moučník, dezert, snídani, svačinu – jak je kdo zvyklý.
Autor: eliska1544 | Zobrazit autorská práva

Snímky receptu na rybízový koláč s tvarohem: autorka

Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak udělat rybízový džem | recept
Recept na domácí džem z rybízu. Rybízový džem je zřejmě nejčastěji připravovanou domácí zavařeninou. Úroda rybízu bývá vždy dobrá, a nám to prostě ned…
Obrázek není k dispozici
Jak udělat rybízovou buchtu | recept
Rybíz sice nepatří mezi tradiční buchtové náplně, ale přesto může rybízová buchta přijít k chuti. Rybízová buchta, v níž je ovoce uvnitř, je rovněž v…