Co je potřeba

  • krájený chléb
  • 4 vejce
  • 15 dkg šunky (salám)
  • strouhaný sýr
  • sůl, pepř
  • bylinky
1

Na plátky nakrájíme chleba, tento recept je koncipován na 4 až 6 krajíčků chleba. Uzeninu na pracovním prkénku nakrájíme na proužky. Podle vašeho typu uzeniny to může být třeba i na kostičky. Nesmí být však vysoké, nerovnosti by bránily rovnoměrnému opékání.

2

V míse nebo hlubokém talíři rozkvedláme celá vejce, osolíme, případně opepříme. Přidáme i bylinky, které máme po ruce, nejraději čerstvé. Nastrouháme sýr na hrubém struhadle, dáme do rozkvedlaných vajec, přimícháme také uzeninu. Chleba postupně v této směsi z obou stran namočíme a obalíme. Musíme si při obalování pomoci vidličkou a na chleba nanášet i hustou směs – uzeninu a sýr.

3

Obalený a nasáklý chléb klademe na rozpálený tuk. Smažíme na pánvi krátce, než se vajíčko na chlebu srazí a zrůžoví. Pak chléb otočíme a smažíme z druhé strany. Hotové chlebové smaženky dáváme na mělký talíř a můžeme je ještě teplé ozdobit rajčaty, okurkou nebo jinou zeleninou, kterou máme rádi. Na horkém chlebu zelenina dobře zvláční a trochu se prohřeje.

4

Nyní stačí si připravit ještě čaj nebo jiný teplý nápoj a svačinka nebo večeře je pohotově připravena. Nechte si chutnat.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.57143
Average: 4.6 (7 votes)