Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat tvarůžkovou pomazánku ─ pomazánka z olomouckých tvarůžků | recept

Tvarůžková pomazánka – recept na pomazánku z olomouckých tvarůžků. Tvarůžky a zrající sýry jsou synonymem vůně vesnického domova. Dnes již téměř nikdo doma sýry nevyrábí, jdeme si je koupit. Tvarůžkový sýr – to je pro někoho delikatesa a chuťové pohlazení, pro druhého nic lákavého. Možná je to pikantní a výraznou vůni, která je charakteristická procesem zrání sýru. A pravdou je, že každému nelichotí. Pokud chováte k těmto sýrům přízeň, udělejte si snadnou tvarůžkovou pomazánku pro skvělou chuť a pro vaše zdraví.

Co je potřeba

1 balení olomouckých tvarůžků
1 lžíce pomazánkového másla
1 lžíce zakysané smetany
1 lžíce másla

1
Než se pustíme do přípravy tvarůžkové pomazánky, neuškodí pár informací. Tvarůžky, nejznámější jsou ty olomoucké, jsou produktem zrajícího sýru vyrobeného z netučného kyselého tvarohu. Vlivem rozkladu bílkoviny sýra při zrání mají tvarůžky nezaměnitelnou chuť a vůni. Olomoucké tvarůžky mají nízkou energetickou hodnotu a patří mezi ty nejkvalitnější zrající sýry.
2
A jdeme na to. Připravíme si jedno balení olomouckých tvarůžků, nezáleží na tom, v jaké podobě – buď mají tvar koleček nebo válečků. V nabídce jsou také ochucené tvarůžky kořením a kmínem nakrájené na kousky. Tvarůžky dáme do misky a rozmačkáme je vidličkou. Na jemné kousky to vždy nejde dobře, ovlivní to, jak jsou tvarůžky zralé. Vůbec nevadí, když tam budou nějaké kousky, o to je výsledná konzistencepomazánky zajímavější.
3
Přidáme lžíci pomazánkového másla, jednu lžíci zakysané smetany a jednu lžíci pravého, dobrého nebo rostlinného másla. Pokud by se někomu zdála pomazánka z tvarůžků kalorická, může lžíci másla vynechat. Všechyn suroviny promícháme a je hned hotovo.
4
Množství vyrobené tvarůžkové pomazánky stačí na několik chlebů nebo veček pro celou rodinu, takže i s přidáním másla tvarůžková pomazánka není příliš kalorická. Berme v úvahu, že tvarůžky samotné mají nízkou energetickou hodnotu. Pomazánku z olomouckých tvarůžek podáváme s pečivem, nebo ji namažeme na opražené večky. Dobrou chuť!
Autor: Jirina Novakova | Zobrazit autorská práva

Foto k receptu na tvarůžkovou pomazánku – pomazánku z olomouckých tvarůžek: autorské: Jiřina Nováková

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici