Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat zmrzlinu z okvětních plátků růže | recept na domácí zmrzlinu

Jak udělat zmrzlinu z okvětních plátků růže | recept na domácí zmrzlinu. V následujícím článku se s vámi podělíme o recept na neobvyklou domácí zmrzlinu s příchutí růžové vody. Poprvé jsem zmrzlinu ochutnala téměř před 10 lety a byla jsem nadšená. Abyste si ji mohli udělat doma, potřebujete několik plně rozvinutých voňavých květů růže. Nejvíce se osvědčila růže stolistá, ale dobře poslouží i jiné druhy se silnou vůní. Zmrzlinu lze udělat i bez zmrzlinovače, jen je třeba trochu více času a práce. 

Co je potřeba

  • 397 g Salko (1 plechovka)
  • 100 ml vroucí vody
  • okvětní plátky nejméně z 5 květů
  • 2 lžíce citronové šťávy
  • 250 ml smetany 33%
1

Růže trhejte za suchého slunečného počasí. Květy vyklepejte, aby v nich nezůstal hmyz. Přiveďte vodu do varu, sejměte z plotýnky, vhoďte otrhané okvětní plátky - musejí být všechny ponořené - a zakryjte poklicí. Nechte do druhého dne stát.

2

Druhý den přeceďte přes síto, plátky vymačkejte a vyhoďte, již nejsou potřeba. Získáte voňavou růžovou vodu.  Promíchejte ji s citronovou šťávou a slazeným kondenzovaným mlékem.

3

Smetanu ke šlehání vyšlehejte do tuhé hmoty. Čím více tuku smetana obsahuje, tím krémovější a s lepší chutí bude zmrzlina. Našlehanou smetanu promíchejte se směsí kondenzovaného mléka a růžové vody.

4

Promíchanou zmrzlinovou směs rozdělte do vhodných nádob. Nezapomeňte, že hmota mrazem zvětší objem, nechte v nádobách dostatek místa. Vložte do mrazničky a několikrát během zmrazování zmrzlinu promíchejte, aby byla hladká a netvořily se velké ledové krystalky.

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na domácí Ferrero Rocher